זהבה גלאון
זהבה גלאוןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון מותחת הערב (שני) ביקורת על אנשי עיתון 'הארץ' שבחרו לזמן לועידת השלום שארגנו את ח"כ בצלאל סמוטריץ'.

"באמת מה עבר לכם בראש, העיתון לאנשים חושבים, כשהחלטתם להזמין הנה את סמוטריץ', תומך מוצהר באפרטהייד וטיהור אתני, מי שמפלרטט בגלוי עם רצח עם", אמרה גלאון בנאום בועידה.

לדבריה, סמוטריץ' חשוב, כמי שהיה סמן קיצוני אתמול הופך באמצעות קריצות ומתן לגיטימציה למרכז של מחר. ח"כ סמוטריץ' שהופיע כאן קודם הוא קו אדום זועק - והדבר המדהים יותר הוא שסמוטריץ' הודיע שהוא לא יחרים אתכם. סמוטריץ' בכלל עושה לכם טובה שהוא בא להסביר איך מתרגמים את ספר יהושוע למאה ה21".

היא הוסיפה, "למה הארץ משתף פעולה עם התועבה הזאת? אם כהנא היה חי בטח גם היה מוזמן. בשנה הבאה אנחנו עוד עשויים לראות פה את הצל וגופשטיין כי זה מביא טראפיק. אסור לנו להפקיר במות, זו גם הסיבה שבחרתי לבוא למרות שסמוטריץ' הוזמן. עדיין אני מקווה שהוא לא יופיע פה גם בשנה הבאה".

סמוטריץ' אמר במהלך נאומו בועידה, ''אני רוצה להמשיך את האתגר והחזון של עם ישראל שחוזר הביתה לארץ ישראל ומקים בה מחדש את הבית הלאומי שלו, גם במטולה, ביסוד המעלה, בבאר שבע, ערד, ירוחם, תל אביב, חברון, בית לחם. אותם מקומות שהם ערש הולדתה של החברה הישראלית, לא הפלסטינית שנמצאים או לא נמצאים תחת כיבוש''.

הוא פנה לעיתונאי ברק רביד (הארץ) שראיין אותו על הבמה, והדגיש כי ''בסופו של דבר אני מציע טיפול הרבה יותר טוב, צודק ומוסרי ממה שאתם מציעים.

''אתן להם זכות הצבעה בהתאם להתפתחות התהליך לאורך שנים, אין שום תפישה או תורה שיכולה להכריח להתאבד, לא התאבדות ביטחונית וגם לא התאבדות אזרחית במתן זכות הצבעה למי שרוצה לקעקע את הזהות היהודית של ישראל. ככל שהתהליך יתקדם והוא מוכן לחיות תחת המדינה היהודית ומקבל את זכותה והכרה בה...".

לדבריו, המציאות של העשורים האחרונים מלמדת שהשאיפות האלה סותרות, ''אתם יכולים לקבור את הראש בחול כמה שאתם רוצים. לא לקרוא את ספרי הלימוד, הם לא מוכנים למדינה יהודית, זה מה שהפך אותם לתנועה לאומית, הרצון לשלול את הלגיטימציה של התנועה הציונית.

''זו הדרישה היחידה - להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית. מתוכנית החלוקה דרך אוסלו, הנה קודם ישבה פה ציפי לבני וסיפרה מה נתניהו הסכים לתת לאבו מאזן, הכל. ארבעה אחוז עם חילופי שטחים, הסכים לתת הכל וברגע האמת אמרו 'לא'. תתפכחו מאשליות, תסתכלו למציאות בעיניים, אפשר לנהל סכסוך עוד מאה שנה או להכריע אותו, נקודה''.

סמוטריץ' הזכיר כי השרים הפלסטיניים לא מכירים בקיומו של עם יהודי. ''דיברת על זכות הגדרה עצמית לפלסטינים, זכות הגדרה עצמית ליהודים, זכות שווה. צריכה להיות אמירה ברורה שמכירים בזה שלא תהיה זכות שיבה לתוך מדינת ישראל. נגמר הזמן. יש פה משטר ברזל''.