דייסון והלפרין בטירוף הערב
דייסון והלפרין בטירוף הערבצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

אחרי שהצליחה להפעיל לחצי גמר הפיינל-פור בקושי ורק במשחק החמישי והמכריע מול עירוני נהריה שהתקיים באולמה הביתי שבבירה, הפועל ירושלים העפילה הערב (שני) בפעם השלישית ברציפות לגמר הפיינל-פור של ליגת הכדורסל הישראלית.

הירושלמים, סגני האלופים בעונה שעברה שמחזיקים ככל הנראה בסגל השחקנים הטוב ביותר בליגת העל העונה, הצליחו לברוח ברבע שלישי אדיר לאלופה היוצאת מראשון לציון אותו סיימו במהלכו קלעו 26 נקודות וספגו רק 14 כאלה, בדרך לנקמה באלופה הכתומה.

הירושלמים שהפסידו העונה 16 משחקים במסגרת העונה הרגילה של ליגת העל הישראלית, אמנם הרשימו במפעל היורוקאפ האירופי ואף מחזיקים בתואר מחזיקת גביע ווינר סל מתחילת העונה, אך עצם הגעתם לגמר הפיינל-פור עונה שלישית ברציפות מהווה עבורם הישג. עכשיו רק נותר גם לזכות בצלחת.

אחרי שהפכה לקבוצה השלישית בהיסטוריית ליגת העל בכדורסל שהופכת פיגור שני משחקים בסדרת רבע גמר לניצחון 2:3 בסדרה, מחצית ראשונה צמודה מול האלופה בדימוס נראית הייתה דבר שבשגרה עבור האדומים מהבירה ואל המחצית השניה עלו אלה בטירוף ובמטרה ברורה - להעפיל אל גמר הפיינל-פור.

אחרי 20 דקות ראשונות של משחק שקול ושווה כוחות, ירדו האדומים מהבירה אל הפסקת המחצית כשהם מובילים ב-3 נקודות בלבד, 39:42.

הרבע השלישי נפתח עם לחץ של הירושלמים, לחץ שהניב במהרה תוצאות ו-3 דקות לסיום הרבע עלו אלה ליתרון דו ספרתי בן 11 נקודות, 49:60 שסימן את תחילת הבליץ שלהם.

מרגע זה הירושלמים לא עצרו ולא הביטו לאחור, ואל הרבע האחרון והמכריע ירדו כשהם מובילים ב-15 הפרש, עם 53:68.

כשעל השעון נותרו 5 דקות לסיום המשחק הרימו כבר הכתומים ידיים והפער רק הלך ותפח והגיע כבר ל-21 נקודות. ההמשך של הרבע היה לפרוטוקול בלבד ובסיום, הירושלמים נוקמים באלופה מראשל"צ ומעפילים על חשבונה אל גמר הפיינל-פור בפעם השלישית ברציפות, עם 76:93.

ראשל"צ? זו תישאר עם המחמאות על עצם העפלתה לחצי הגמר אחרי שהדיחה את הפועל אילת בתום חמישה משחקים, ותמשיך את המסורת בליגת העל - אף קבוצה שהיא לא מכבי ת"א, לא הצליחה לזכות בתואר האליפות שנתיים ברציפות מאז שנות ה-60.