אילוסטרציה
אילוסטרציהiStock

עובדי רשות המסים ערכו השבוע מבצע ביקורת באזור תל-אביב רבתי תוך התמקדות בעסקים עם מחזור גבוה ועסקים לגביהם התקבל מידע מוקדם.

במהלך המבצע נערכו 196 ביקורות ונמצא כ-7% מבעלי העסקים שנבדקו לא מילאו את הוראות דיני המס.

בחנות צעצועים בוצעה קניית ביקורת, והמבקרים קיבלו פלט קופה בעבור התשלום אולם כאשר ביקשו קבלה, בעל החנות הדפיס שוב את התשלום, דבר שעורר תמיהה. אז התברר כי הכספים המשולמים במזומן מודפסים כטיוטה.

בעל החנות לא יכול היה לשחזר את הכספים שנרשמו כטיוטה אך הוא מעריך כי מדובר בסך 5,000 ש''ח שלא נרשמו בספרי העסק מתחילת מאי.

בעל החנות טען שעשה שטות כי רוב ההכנסות שלו הן באשראי. אל המקום הוזעקו חוקרים של רשות המסים ובחקירה הודה בעל החנות כי בשנתיים וחצי האחרונות לא רשם כספים ששולמו לו בהיקף של 260,000 ש''ח.

בביקורת בסוכנות נסיעות התברר כי בעל הסוכנות קיבל ערב הביקורת סך של 13,000 דולר והוא נמצא בבנק כדי להפקיד את הכסף, מבלי שנרשם בספרי העסק. העובדת בסוכנות טענה כי רק לאחר הפקדת הכסף בחשבון, בעל הסוכנות נותן לה אסמכתא להפקדה והיא מוציאה חשבונית.

בבדיקת חשבון הבנק של סוכנות לביטוח התגלו חמש העברות בנקאיות בסך 23,000 ₪ מחודש מאי שלא נרשמו בספרים. מנהלת הסוכנות הסבירה: "רציתי לרשום היום, כי לפעמים הסכומים שאני מקבלת לא מדויקים".

בדיקת טופסי הזמנות באופטיקה גילתה הזמנת עדשות בסך 2,500 ש''ח, בגינה שולמה מקדמה במזומן בסך 1,000 ש"ח אך לא נרשמה בספרי העסק. בעל האופטיקה טען כי הלקוח טרם שילם את מלוא המחיר והוא ביקש לקבל קבלה על כל הסכום ולכן לא נרשמה המקדמה.