"קשה לקבל שרופאים נוטשים ילדים"

מנהל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, כינס היום (שלישי) מסיבת עיתונאים כשלצדו יושבם הרופאים החדש שמינה למחלקה ההמטו-אונקולוגית.

רוטשטיין התייחס להקלטות שנחשפו בחדשות 2 מפגישה טעונה בינו לבין האחיות, שהתריעו על משבר בבית החולים.

"אם אחזור לפגישה כזו שוב בהקלטה סמויה עוד שבוע, לא יישמעו אותן תלונות. יש בי כעס טבעי על הדרך בה זה נעשה - הקליטו אותי אבל לא פרסמו את הדברים שאמרתי. אני שלם עם הדברים שאמרתי, אנחנו שקופים", הבהיר.

"תנו לנו לעבוד, אנחנו עושים את העבודה הכי טוב שאנחנו יכולים", אמר רוטשטיין והתייחס לרופאים החדשים שגויסו למחלקה בשבועות האחרונים, "מטבע הדברים מדובר באנשים מאוד צנועים שלא מחפשים פרסום, אנשים רגילים שהתגייסו לעזור לילדים וגם קצת להדסה.

''השליחות שממלאת אותם היא הטיפול בילדים, וקשה מאוד לקבל כשרופאים נוטשים ילדים", אמר רוטשטיין שעקץ למעשה את הרופאים שהתפטרו במחאה על המדיניות של פרופ' רוטשטיין.

ד"ר גל גולדשטיין, המנהל הנכנס של המחלקה להמטו-אונקולגיה ילדים בהדסה, אמר במסיבת העיתונאים, "14 שנים טיפלתי בשיבא. בשנים האחרונות אני מתחמה בהשתלות מח עצם. אנחנו מטפלים בעזרת צוות מתל השומר. הטיפולים ניתנים כמו בכל מחלקה בארץ ובעולם, וכמו שניתנים בתל השומר".

פרופ' יוסי לבר, מנהל מערך המטו- אונקולגיה ילדים בהדסה, הדגיש בדבריו, "הטיפול בהדסה עומד בכל קריטריון רפואי. הילדים מטופלים טוב. נתנו לנו לעבוד ולעשות את מה שאנחנו יודעים לעשות".

פרופ' עמוס תורן ציין, "זכיתי להיות שותף להקמת המערך הכי גדול בארץ. לפני שבועים- שלושה התבקשתי להגיע להדסה מתוך תחושת שליחות. יש בהדסה רופא קבוע משיבא. בנוסף מגיעים מידי יום משיבא".

פרופ' איתן כרם, מנהל אגף הילדים בהדסה, תקף את הרופאים המתפטרים, "נעשה ניסיון להרוס את כל מה שנבנה במשך שנים רבות. זה מעשה לא מוסרי. נשארו כאן בהדסה עשרות ילדים. אנחנו עושים מאמץ גדול בכדי שכל ילד יקבל מהנה. אנחנו אסירי תודה לבית החולים שיבא על שנתנו כתף ומסייעים לנו. נעשה כאן ניסיון לעשות חיסול ממוקד למחלקה. לא הייתה ולא יהיה תוכנית לאחד בין מחלקות הילדים למבוגרים".

הורי הילדים חולי הסרטן הגיבו לדברי מנכ''ל בית החולים הדסה: "אנחנו קוראים לרעיית ראש הממשלה, פסיכולוגית הילדים שרה נתניהו, להפעיל את השפעתה כדי להפסיק את ההתעללות הממשלתית במאות ילדים ירושלמים חולי סרטן ובני משפחותיהם - התעללות ששר הבריאות ליצמן לא רוצה לפתור. בסוף היום ראש הממשלה אחראי גם על מחדלי שריו. דברי רוטשטיין והצטדקות הרופאים החדשים שהובאו להדסה היו פתטיים".