הפעילות בחלוקת חומרי הסברה
הפעילות בחלוקת חומרי הסברהצילום: חותם

ימים ספורים אחרי הוצאת החוברת החדשה "אחרי – לשירות משמעותי" ובה טיפים לבחירת מסלול השירות לבנות הציבור הדתי, יוצאים בארגון 'חותם' בשיתוף ארגון ליבה במבצע חלוקה מקיף של החוברת בכלל האולפנות והתיכונים הדתיים ברחבי הארץ.

מדובר בחלק ממהלך ההסברה לבנות, של הארגון על היתרונות וההתאמה של בנות הציבור הדתי לאומי לשרות לאומי על פני גיוס לצבא.

ביומיים האחרונים חולקו אלפי חוברות בעשרות אולפנות, במגמה להקיף את כל המוסדות בארץ. "המבצע הוא ארצי וכולל מספר צוותים המתפרסים ברחבי הארץ" – מתאר אלישר זמיר, מרכז הפרוייקט מארגון חותם, שנמצא בעיצומו של מבצע חלוקת החוברות.

"בכל האולפנות שבקרנו בהם קבלנו תגובות טובות". בין האולפנות שאלישר מונה, נמצאות אולפנת אשקלון, יבנה, צביה הרצליה, מבשרת ברוך בחדרה, מעלות, באר שבע, קריית גת, רעות, ישורון, עירוני ו' חיפה, והיד עוד נטויה.

מדובר בפעולת המשך למערך השיחות שמקיים ארגון 'חותם' לבנות אולפנה בנושא בחירת שרות משמעותי. "מבצע החלוקה הגיע מהשטח" – מוסיף אלישר. הנוער רוצה לדבר על זה לפעול ולחלק חומרים, שגם אם בנות מחליטות להתגייס, שזה יקרה בצורה מבוקרת. הפרוייקט מתפרס על שבוע וחצי, במגמה להגיע לכל חלקי הארץ. הבנות בצוות החלוקה נכנסות לראש האולפנה, חדרי מורים ולכיתות י' וי"א, מחלקות לכולם את החומרים, ומציעות לבנות התלבטות לפנות למוקד של חותם".

אמונה דנה, אחת הפעילות, מציינת כי "מביקורנו באולפנות ברחבי הארץ אנחנו שמחות שהדבר יצר דיונים ועלה לשיח הציבורי, אנחנו מקוות שהפרוייקט יגרום לבנות לזהות את הייעוד האמיתי שלהם, ישמחו בו ויתרמו תרומה משמעותית לעם ישראל על פי דרך התורה".

החוברת אותה מחלקים ב'חותם', מציפה את הדילמות בהן נתקלות רבות מהבנות, ש"בסך הכל רוצות לשרת את עם ישראל ולא יודעות מה להחליט"

בנוסף מציגה החוברת נתונים שונים על השרות הלאומי ועל ההשלכות של הגיוס לצה"ל, לצד נתונים על מספר בנות השרות הלאומי המשרתות, על מגוון התחומים והמקומות בהם ניתן לשרת, והיכולת לבחור היכן ניתן להתנדב.