הבטחת נתניהו לבית אל

בציונות הדתית תחושות קשות בימים האחרונים נוכח החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתעתע פעם נוסף בהנהגת המתיישבים ביו"ש.

גורמים שנכחו בפגישת ראשי המתיישבים שנערכה בשבוע שעבר עם ראש הממשלה, הופתעו לשמוע שוב את נתניהו "מצפצף" על הבטחתו לבית אל ולפיה ייבנו 300 יחידות דיור ביישוב.

"ראש הממשלה, מדוע אתה לא מאשר את הבנייה שהבטחת לישוב בית אל?", נשאל נתניהו בפגישה. הוא מצידו התחמק וציין כי ארה"ב לא מאשרת את הבנייה שם.

נתניהו טען בפגישה, כי בירור שערך עם אנשיו מעלה כי אישור שיווק יחידות הדיור בבית אל מנוגד להסכמות שהושגו מול האמריקנים בתקופה האחרונה.

אולם, בירור שנערך עם הגורמים האמריקנים המקורבים לנשיא ארה"ב טראמפ מעלה כי אין כל דרישה מצד ארה"ב שלא לבנות בישוב בית אל וכי קביעת המדיניות כולה נמצאת בידיו של ראש הממשלה.

"נתניהו שיקר לרבני הציונות הדתית ולא בפעם הראשונה", אומר גורם בכיר בהתיישבות, "אין כל הסבר להתנהלותו של ראש הממשלה שפוגעת פגיעה אנושה בהתיישבות היהודית ביו"ש. נתניהו חושש ונכנע לשמאל הקיצוני. נותר לנו רק לקוות שהציונות הדתית תבוא חשבון ביום הבחירות ולא תתפתה להצביע למנהיג שהונה את אנשיה, נציגיה ורבניה".

בתוך כך, מועצת בית אל החליטה להעתיק את עבודתה למאהל מחאה מחוץ לבית ראש הממשלה בירושלים החל מיום ראשון הקרוב.

מהמועצה נמסר "10 שנים שלא נבנה ולו בית אחד בבית אל! לפני 5 שנים עם הרס שכונת האולפנה הבטיח רה"מ לאפשר בניית 300 דירות חדשות. לפני שנתיים עם הרס בתי דריינוף שוב הבטיח רה"מ לקדם את תכנית הבניה של 300 היחידות".

עוד נאמר "התכניות התקדמו ונדרש רק אישור לשיווק. בשבוע שעבר בישיבה בה אושרו מספר פרוייקטים, שוב נשמטה בית אל מהרשימה. שוב לא אושרה התכנית ולא אושרו לשיווק 114 דירות, שהן הפעימה הראשונה מתוך ה-300 ואשר תכניתן מוכנה והשטח עבור בנייתן פנוי".