סניף סופר פארם
סניף סופר פארםצילום: Moshe Shai/FLASH90

בהמשך לרפורמה במוצרי הטואלטיקה שהוצגה בשבוע שעבר על-ידי שר הכלכלה אלי כהן, שמטרתה הורדת יוקר המחייה והגברת התחרות, הודיעה היום (רביעי) הממונה על הגבלים העסקיים שהגיעה להסכמה על ביטול הבלעדיות של רשת סופר- פארם בקניונים ובמרכזיים המסחריים.

מהלך זה יקל על כניסת מתחרים ויעודד את התחרות בין רשתות הפארם לבתי המרקחת.

על פי הצו המוסכם, תבטל סופר-פארם תוך שישה חודשים לכל היותר, את הסדרי הבלעדיות בלמעלה מ- 120 מסניפיה של הרשת, ובמרוצת ארבע השנים הקרובות בעוד כ-40 סניפים נוספים.

בנוסף, הסדרי הבלעדיות של סופר-פארם מכאן ואילך יוגבלו לתקופה של עד שלוש שנים מיום פתיחת הסניף, הן לגבי סניפים קיימים והן לגבי סניפים חדשים.

לאור זאת, בתוך חצי שנה מיום מתן התוקף לצו המוסכם על ידי בית הדין להגבלים עסקיים, הרוב הגדול של סניפי הרשת לא ייהנה יותר מהסדרי בלעדיות.

משרד הכלכלה והתעשייה פועל בשנים האחרונות לטובת הפחתת יוקר המחייה במשק. במסגרת זו, יצא המשרד בראשות שר הכלכלה כהן ברפורמה רחבה וכוללת להורדת יוקר המחיה, כשהתחום הראשון הוא מוצרי הטואלטיקה, הנמכרים בעיקר כאמור ברשתות הפארם.

''בכוונת המשרד לפעול לבחינת ענפים נוספים מעבר לטואלטיקה במטרה להפחית את יוקר המחייה וישתמש בכלים העומדים לרשותו, לרבות הגבלת כוחם של היבואנים הגדולים, הצגת פערי מחירים, קידום הקלות בתקנות יבוא תמרוקים, קידום צרכנות נבונה וכאמור בהחלטה האחרונה בחינת הסדרי בלעדיות בקניונים", הוסיפו במשרד הכלכלה.

שר הכלכלה כהן מסר כי "מדובר בצעד חשוב שמטרתו הגברת התחרות, כניסת שחקנים חדשים לשוק והורדת יוקר המחייה".