אוסף גדול של חפצים נאציים, כולל מכשירים ששימשו כנראה לניסויים רפואיים, נמצאו בבית בבואנוס איירס.

האוסף נמצא ביום שישי בחדר נסתר בבית בחלק הצפוני של בואנוס איירס. הוא הועבר לידי שופטת שמופקדת על חקירת האוסף. האוסף מכיל גם פריטים ארכיאולוגיים מיבשת אסיה.

"אנו המומים מהממצא הנוגע ללב והמרשים הזה", מסרה השרה לביטחון, פטרישה בולריץ', "אבל אנחנו גם שמחים [שמצאנו את זה]". היא הגדירה את הממצא בתור "התפיסה הגדולה ביותר של פריטים ארכיאולוגיים ונאציים בהיסטוריה שלנו".

השופטת המופקדת על החקירה היא סנדרה ארויו סלגדו, אלמנתו של התובע אלברטו ניסמן, שככל הנראה נרצח בשל התעקשותו ל חשוף את הקשר בין ממשלת ארגנטינה לבין החיזבאללה. השופטת הטילה צו איסור פרסום על פרטי החקירה, אך שרת הביטחון אמרה שתבקש מהשופטת לתרום את הפריטים הנאציים למוזיאון השואה.

ארגון הגג היהודי בארגנטינה, DAIA, יערוך טקס ביום שני הקרוב, לכבוד משרד הביטחון ומחלקת המשטרה הפדרלית שערכו את החקירה.

שוטר שהשתתף בחקירה – שנמשכה כ-9 חודשים – מסר לטלוויזיה הארגנטינאית ש"התאוריה המרכזית היא שמישהו שהיה חלק מהמשטר [הנאצי] נכנס לארגנטינה, משום שקשה למצוא כמות כזו של חפצים בסגנון זהה באוספים פרטיים, שמכילים בדרך כלל פריט אחד או שניים, אבל לא בכמות כזו ובאיכות כזו".

לדבריו, חלק מהחפצים שימשו את הנאצים בכדי לקבוע "טוהר גזעי".

אחד החשודים שזוהו ע"י המשטרה לא נמצא בארגנטינה. בין החשודים – ארגנטינאים ולא-ארגנטינאים. ארגנטינה שימשה מקום מפלט לנאצים רבים אחרי מלחמת העולם השנייה – כולל אדולף אייכמן, שנלכד בארגנטינה ע"י המוסד.