מספר חברי קונגרס אמריקניים רוצים אבטחה מתוגברת באירועים רבי משתתפים, לאחר ניסיון ההתנקשות בחבר הקונגרס סטיב סקליס אתמול (רביעי). אחרים רוצים את הזכות לשאת נשק בעצמם.

מספר חברי קונגרס, בהם דייב בראט, רפובליקני מווירג'יניה, סבורים שיש לתגבר את האבטחה באירועים רבי משתתפים, כמו מפגשים בסגנון הקרוי "טאון הול", בהם משוחחים הנבחרים עם בוחריהם באולמות עירוניים.

בראט אמר לרשת "פוקס" כי ייתכן שיהיה צורך "לכוונן מחדש אירועים ציבוריים", ולהגדיל את נוכחות אנשי הביטחון במפגשי המחוקקים עם אזרחים, המתוכננים להיערך בחודשי הקיץ. אירועי ה"טאון הול" שנערכו השנה היו מתוחים ופרועים מהרגיל, על רקע המתח האדיר ששורר בין ימין לשמאל בארה"ב מאז היבחרו של טראמפ.

בהתנקשות בווירג'יניה נפגעו, מלבד סקליס, עוד ארבעה אנשים. היורה חוסל. "בלי משטרת גבעת הקפיטול, זה היה טבח", אמר אחר כך הסנטור רנד פול, רפובליקני מקנטקי. "היינו כמו ברווזים במטווח".

"אני בטוח שרוב חברי הקונגרס יגידו שהם לא רוצים צוות אבטחה. אני בטח לא רוצה", אמר לעיתונאים חבר בית הנבחרים מייק דויל, דמוקרט מפנסילבניה.

גם יו"ר בית הנבחרים לשעבר, נוט גינגריץ', אמר שחשוב לשמר את היכולת של הנבחרים "להתערבב" עם אזרחים באופן קבוע, במקומות כמו חנויות מכולת. לדבריו, הסכנה שייתקלו באדם מעורער מדי פעם לא צריכה לשנות זאת.

"אם נתחיל להקיף את החבר'ה האלה בשכבות של שומרים, זה ממש ישתק את היכולת להיות חברה חופשית", אמר. "אנו מדינה חופשית ואנחנו ניקח גם את הסיכון שכרוך בחופש".

חבר הקונגרס רוג'ר וויליאמס, רפובליקני מטקסס, אמר שירגיש "בטוח יותר" אם יורשה לשאת אקדח בגבעת הקפיטול. גם דויל הדמוקרט הסכים שייתכן שזהו פתרון ראוי. תומס מאסי, רפובליקני מקנטקי, הגיש היום הצעת חוק שתאפשר למי שמחזיקים ברישיון לשאת נשק במדינות הבית שלהם, לעשות זאת גם בוושינגטון.