הרב מיכה הלוי משוחח עם התלמידות
הרב מיכה הלוי משוחח עם התלמידותצילום: יח"צ

עשרות תלמידות "נתיב האולפנה" בראשל"צ השתתפו ביום עיון מיוחד במועצה הדתית פתח תקווה להדרכה מעשית במחלקת הנישואין.

מדובר ביוזמה של המורה אתי בוסקילה המשמשת גם כמדריכת כלות במועצה הדתית פ"ת, המורה לאישות ומשפחה - אילנה זמיר, רכז תושב"ע - יעקב רוז'נסקי וראש האולפנא - אייל פניגשטיין בשיתוף עם המועצה הדתית.

את היום עיון פתח הממונה על המועצה הדתית פ"ת, פלטיאל אזינטל שציין כי בדרך לחופה ישנם תהליכים מנהליים וכן תהליכים הלכתיים שמתחברים יחד. "בא לפה ציבור שאינו דתית ונתקל בפעם הראשונה עם המערכת הרבנית וההלכתית, דברים שלא הכיר אותם קודם, בירורים שלא היה רגיל אליהם, לכן חשוב לעשות את ההכנה לנישואין בצורה נעימה".

רבה הראשי של פתח תקווה, הרב מיכה הלוי, אמר לבנות כי הן "נמצאות בשלב שאחרי שהקב"ה בירך אתכן בחינוך ולימוד, צריך לדעת איך לשמר את הדברים. צריך לדעת שהעולם שמחוץ למסגרת הביתית המשפחתית הוא מורכב ואינו פשוט. איך לדעת את הערכים שלמדנו בקדושת המשפחה הישראלית, איך לשמר את הדבר הזה. קיבלתן הרבה תוספת לערך של משפחה, לערך של קדושה. אתן צריכות לדעת תמיד לקחת את מה שלמדתן ושהוא יאיר לכן את הדרך איפה שתהיו".

בהרצאתו של ינון פרסיק בעניין מחלקת הנישואין, הוא סקר בפני תלמידות האולפנה את עבודתם ואחריותם של רשמי הנישואין.

"מחלקת הנישואין היא כיפת הברזל של הרבנות בשמירה על אופייה היהודי של המשפחה והבית היהודי בישראל. לאור המערכות הממוחשבות והמסונכרנות הרבנות הראשית לישראל יצרה הקלות רבות לזוגות המגיעים להירשם, כגון: ויתור על תעודת רווקות, וזאת מכיוון שרוב המידע היום ממוחשב רשמי הנישואין נחשפים למידע הנגיש והרגיש כמובן חתומים על סודיות, וכשרשם הנישואין מזהה בעיות כאלה ואחרות הוא מפנה אותם לביה"ד הרבני בפ"ת , לדיינים החשובים שהם עיניהם של ישראל".

"בין הדברים הנדרשים לבירור בבית הדין הרבני, הם פסולי חיתון, בירורי יהדות ועוד. לאור המתירנות הקיימת היום בארץ ובעולם רשמי הנישואין נדרשים לבדוק היטב היטב כדי שהמים יהיו מזוקקים וערכים אלו שמרו על הבית היהודי במשך כל הדורות", הוסיף פרסיק.

במהלך היום השתתפו תלמידות האולפנה בסדנת דימוי גוף עם נעמה פלסר וכן בסיור במקווה עמישב עם הבלנית דורית בן חמו.

אתי בוסקילה מספרת על היוזמה המקורית, "הרעיון של יום העיון המעשי נולד במסגרת ישיבת צוות תושב"ע באולפנה - כחשיבה משותפת ליום שיא בנושא בית חינוך ומשפחה. הצעתי לבוא לביקור במחלקת הנישואין, עם מפגש מוחשי של התהליך שהזוג עובר מרגע פתיחת תיק הנישואין, וכך נולד לו הרעיון של יום העיון - עם היענות מדהימה מצד המועצה הדתית בפתח תקווה במטרה לרומם את הבנות לחשיבה משמעותית והצבת יעדים נכונים להקמת בית יהודי בישראל".