אהוד אולמרט
אהוד אולמרטצילום: Emil Salman POOL | flash90

רוני רימון, מקורבו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, מותח ביקורת על ההחלטה לקיים בדיקה במשטרה בחשד לביצוע עבירה פלילית על ידי אולמרט במהלך שהותו בכלא.

"יש את כל הסיבות בעולם לקצר את עונשו של אולמרט - הוא תרם רבות לביטחון המדינה, הביא שקט לצפון", אמר רימון לגלי צה''ל והזכיר כי על פי מקורות זרים, בתקופת אולמרט ישראל תקפה את הכור בסוריה.

''הבדיקה הזו בעניינו מיותרת לחלוטין כי אין שם כלום, זה ניסיון פתטי", טען רימון.

ההחלטה לפתוח בבדיקה משטרתית בנוגע להתנהלות אולמרט נבעה מהעובדה שפרק מהספר שאותו כותב אולמרט במהלך מאסרו, נתפס אצל אחד מעורכי דינו בצאתו מביקור בכלא.

בתוך כך, ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר החליטה לדחות את בקשת המדינה לדחות את הדיון בעניינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ועל כן הדיון יתקיים ביום ראשון הקרוב.

נציין כי הפרק שנתפס אצל עורך הדין עוסק באירוע ביטחוני שהצנזורה אסרה פרסומים אודותיו. הפרק כולל, בין היתר, פרטים מבצעיים סודיים שלא אושרו לפרסום בעבר.

החשד שנבדק הוא כי אולמרט העביר את הפרק לגורמים בלתי מורשים שונים, מחוץ לכלא, בניגוד להוראות חוק העונשין ולאזהרות שניתנו לו בעבר. אי הקפדה מוחלטת על שמירת סודות אלה, בניגוד להוראות החוק ולכללים שנקבעו על ידי גורמי הביטחון המוסמכים, מקיים חשש לדליפת המידע – דבר שעלול היה לגרום נזק חמור לביטחון המדינה. לפיכך, הוחלט על ביצוע בדיקה משטרתית כאמור.

במסגרת הבדיקה נגבו עדויות מגורמים שונים ונתפסו מסמכים שונים. הבוקר ערכה המשטרה, בין היתר, חיפוש במשרדי הוצאת הספרים של ידיעות אחרונות (ולא במערכת העיתון), וזאת בעקבות צו בימ"ש שאישר זאת.