שרת המשפטים במאהל המחאה של מועצת בית אל

שרת המשפטים איילת שקד הגיעה הבוקר (ראשון) למאהל המחאה של תושבי הישוב בית אל מול משרד ראש הממשלה.

שקד הביעה את תמיכתה במאבק, "הסיפור הזה נמשך הרבה זמן, אנחנו נדרוש מנתניהו שההסכמים יקוימו".

המועצה המקומית בית אל הקימה הבוקר מאהל מחאה מול משרד ראש הממשלה זאת בעקבות הקפאת הבניה בישוב והפרת התחייבותו של ראש הממשלה לבנות בישוב.

מחר יגיעו תושבי הישוב להפגנה המרכזית בכיכר אגרנט, מול הכנסת ובית המשפט העליון, בדרישה מהממשלה לכבד את ההבטחות שניתנו לישוב.

לאחר ביקורה של השרה שקד הגיעו למאהל לביקורה הזדהות גם יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה, מזכ"ל אמנה זאב חבר (זמביש), ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, שר הרווחה חיים כ"ץ ושר החקלאות אורי אריאל.

נזכיר כי בישיבה שנערכה לפני כשבוע וחצי בין ראשי הרשויות ביו"ש לראש הממשלה הבהיר נתניהו כי ההבטחה לבניית 300 יחידות דיור בישוב לא תקוים בקרוב.

הרב מלמד לערוץ 7: נתניהו עושה צחוק מהציונות הדתית

ראש ישיבת בית אל הרב זלמן מלמד יצא ביום חמישי במתקפה חריפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שמסרב לאשר בניית 300 יחידות דיור למרות שהבטיח לעשות זאת לפני כחמש שנים, בזמן הריסת שכונת האולפנה ביישוב בית אל.

בפתח הראיון אומר הרב מלמד כי הוא לא זוכר שמישהו אי פעם רימה אותו, חוץ מנתניהו. ''האדם היחידי שרימה אותי הוא ראש הממשלה שהפר את הבטחתו. הוא לא פגע רק בי באופן אישי, אני הייתי נציג של הציבור, הוא פגע בציבור של בית אל, פגע בציבור המתנחלים, פגע בציונות הדתית. הוא עושה צחוק מהציונות הדתית''.

לדברי הרב מלמד, אי אפשר להבין כיצד הציבור במחנה הלאומי נותר אדיש. ''אנחנו לא נעבור על זה בשתיקה עד שהאישור יתקבל'', מבהיר הרב.

ראש ישיבת בית אל קובע כי הציבור הלאומי שרובו הצביע לליכוד בבחירות האחרונות, נותן לראש הממשלה לעשות ממנו צחוק. "אלקין, חוטובלי, כל האנשים האילו הם אנשים מהציונות הדתית והוא מתעתע בציבור הזה.

''ראש הממשלה צריך לתקן ולתת את האישורים באופן מיידי, על זה אנחנו עושים את המאמצים. ראש הממשלה ידע שהציבור שלנו ילמד את הלקח ויהיה מחיר", אומר הרב.

הרב מלמד מדגיש כי העברת משרדי המועצה היא הסנונית הראשונה של המחאה וקורא לציבור להצטרף למחאה, ''אנחנו נעשה הכול כדי שהציבור ידע שראש הממשלה מתעתע בנו''.

''אני רוצה להזכיר לך שהוא הבטיח לי בין ההבטחות שהיו לפני הריסת בתי האולפנה שבתי דריינוף לא יהרסו. עמדו להרוס ואז אביחי מנדבליט התקשר אלי רגע לפני ואמר לי 'ראש הממשלה ביקש ממני להודיע לך שלמרות הלחצים מאמריקה הוא יכול לעמוד בהם והוא יאשר לך 300 יחידות דיור, רק תיתנו להריסת בתי דריינוף לעבור'. ראש הממשלה שוב לא עמד בהבטחתו'', הוסיף ראש ישיבת בית אל.

(צילום: אהרון אלירן)