מפכ"ל המשטרה עם הלוחם שנפצע

מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך סייר היום (ראשון) באזור שער שכם ומערת צדקיהו, כשהוא מלווה במפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי ומפקדי הכוחות באזור.

הסיור התקיים על רקע היערכות המשטרה המוגברת בירושלים במהלך חודש הרמדאן ובצל הפיגוע הקשה שהתרחש שלשום בעיר, בו נרצחה לוחמת מג"ב הדס מלכא הי"ד.

אלשיך הגיע לאזור הפיגוע כדי לעמוד מקרוב אחר היערכות השוטרים והלוחמים יומיים לאחר הפיגוע. "האתגר הגדול הוא להחזיר את החיים לשגרה. ככל שיש חשיבות לשדרג את מערכי הביטחון זה צריך להיות משולב עם היכולת לשמור על חיים שגרתיים", אמר.

לדברי המפכ''ל, ''האתגר שלנו הוא לייצר שירותיות וביטחון ללא סתירה ביניהם. אין שום כוונה להפוך את ירושלים למבצר צבאי שלא נעים להיכנס אליו ולטייל בו, הן כישראלים והן כתיירים מכל רחבי העולם", הבהיר.

מפכ"ל המשטרה: ירושלים לא תהפוך למבצר צבאי

בנוסף, רנ''צ אלשיך ביקר את לוחם משמר הגבול שנפצע שלשום בעינו מפגיעת רסיס, במהלך הפיגוע שהתרחש במערת צדקיהו. בפתח הביקור שהתקיים בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, סיפר הלוחם למפכ"ל על רגעי הפיגוע והשתלשלות האירוע, בסיומו הצליחו הלוחמים לנטרל את המחבלים שהגיחו לעברם.

המפכ"ל עודכן במצבו הרפואי של הלוחם על-ידי פרופ׳ איתי חוברס, מנהל תחום הרשתית בהדסה עין כרם, שניתח את הלוחם. ״ראשית הוצאנו את הרסיסים שחדרו לעין עמוק ונתקעו ברשתית, בניתוח שארך מספר שעות. טיפלנו גם בסגירת הפצע וכעת הוא יטופל אצלנו לעוד מספר ימים נוספים, ומצבו יבחן", אמר פרופ' חוברס למפכ"ל.

"העבודה בשיתוף עם מז״פ משטרת ישראל הייתה מצוינת והועילה מאוד, כי מהם קיבלנו למעשה את מרכיבי החומר המדויקים שחדרו לעין ובכך ידענו מהו הנזק עמו אנחנו מתמודדים״, הסביר הרופא הבכיר.

אלשיך אמר ללוחם מג"ב שנפצע בפיגוע, "שילמנו מחיר יקר, אבל אני חושב שהשוטרים תפקדו בצורה מרשימה תוך חתירה למגע, כמו ששוטרים יודעים לעשות בכל זירה. לצערי ירושלים היא עיר הרוויה במוקדי חיכוך, כשמג"ב תמיד בחזית ויש לזה מחיר. אני מקווה לראות אותך בקרוב חוזר לשורתנו בהקדם".