יובל מנע
יובל מנעצילום: דובר צה"ל

מאות בני אדם השתתפו אחר הצהריים (ראשון) בהלוויתו של סמ"ר יובל מנע (20), לוחם הצנחנים שנהרג בשבת בהתהפכות רכב צבאי בעוטף עזה.

אל החלקה הצבאית של בית העלמין קריית שאול בתל אביב הגיעו בני משפחתו, מפקדיו של יובל וחבריו בצה"ל ותושבי עירו גבעתיים. שר המדע אופיר אקוניס היה נציג הממשלה.

"יובל, אחינו לנשק, קשה לתאר במילים את הכאב והאובדן של כל מי שבא להיפרד ממך", ספד לו המג"ד, סא"ל אלעד שושן. "היה זה טבעי שנבחרת למסלול פיקוד בגדוד. בתקופה הקצרה שלך כמפקד הספקת לעשות הרבה, נסכת בי ביטחון רב וידעתי שיש על מי לסמוך".

שלמה מנע, אביו של יובל, ספד לבנו ואמר "אני שואל רק דבר אחד, למה אני צריך לקבור את הבן שלי? הוא היה החבר הכי טוב שלי. הייתה חזק מאז אבדן אחי שלמה, והיום איבדתי את החבר הכי טוב שלי. יובל שלנו, אם היו שואלים אותנו מה מייצג אותך, זה החיוך הכובש. כולנו התפעלנו ממך".

"כמה עברת בשביל להגיע לכאן, לקבר. למרות התלאות והניתוחים, היית ילד חייכן ושמח", תיאר אביו. ''גם בצבא הדרך לא הייתה קלה, אמרת 'אבא, אני חייב למסלול'. אבא אוהב אותך, היית אהבת חייה של אמא. מיכל חברתך תמשיך לאהוב אותך".

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק סיפר בהלוויה כי הכיר את יובל לפני ארבע שנים, כשהתנדב בקמפיין הבחירות שלו. "מרגע קבלת הבשורה עשרות תושבי גבעתיים היו בהלם ושיתפו את רגשותיהם ברשתות החברתיות. איבדנו ילד ערכי וילד טוב להוריו. ילד שהתעקש לשרת בשירות קרבי למרות שאביו איבד את אחיו יוסי לפני 31 שנה".