קראפט ונתניהו בביקור הקודם
קראפט ונתניהו בביקור הקודםצילום: Amos BenGershom, פלאש 90

ב-2005 נחנך בירושלים אצטדיון הפוטבול הראשון בארץ. היה זה בסמוך לגן סאקר כשמי שמימן את האצטדיון שנקרא על שמו הוא לא אחר מאשר רוברט קראפט, הבעלים של אלופת ליגת ה-NFL האמריקאית, ליגת הפוטבול המקצוענית - ניו אינגלנד פטריוטס.

אמש (ראשון) אל האצטדיון הירושלמי הגיעו למעלה מ-1,000 אוהדים נלהבים כשכולם באו במטרה אחת - להצטלם עם 18 כוכבי ליגת הפוטבול הגדולים בהיסטוריה.

18 הכוכבים, חברי היכל התהילה של ליגת הפוטבול האמריקאית הגיעו לבירה כחלק מסיור שעורכים בישראל, כשעל הסיור אחראי בעל האצטדיון וקבוצת ניו אינגלנד פטריוטס, רוברט קראפט.

בין השמות הגדולים שהגיעו לישראל: ג'ו מונטנה, ג'ים בראון, ג'רום בטיס ועוד.

"זו תמיד חוויה לבוא לישראל. הטיול הראשון שלי לכאן היה לפני 54 שנים, בירח הדבש שלי. מישהו נתן לנו מתנה, באנו וזו הייתה חוויה מדהימה עבורי. אני אוהב את אמריקה ובר מזל שנולדתי שם, אבל כשהגעתי לכאן הרגשתי שהמקום הזה כל כך מיוחד, כי לכאן העם היהודי חזר אחרי אלפי שנים. חשבתי שאני בר מזל שאני חי בתקופה הזו", אמר קראפט.

לדברי הבעלים היהודי-אמריקאי, ישראל בשבילו היא מקור השראה ומושא לחלומותיו. "אני מנסה לבנות גשרים ועושה כל מה שאני יכול כדי לתת למדינה הנהדרת הזו. פוטבול הוא התשוקה שלי, אני אוהב אותו ורציתי לראות אותו זוכה לחשיפה כאן. הניצחון שלנו ברבע הרביעי בסופרבול הוא הסיפור וההיסטוריה של המדינה הזו. תקווה, הכנה, לא מוותרים אף פעם ומנצחים".

זו אינה הפעם הראשונה בה חברי היכל התהילה של ליגת הפוטבול האמריקאית מגיעים לישראל, לאחר שב-2015 התקיים הסיור הראשון, עליו אמר קראפט אמש, כי "הטיול עם חברי ההיכל לפני שנתיים היה כל כך מוצלח וכולם התלהבו, שהחלטנו לעשות אותו שוב".

לסיום אמר, "זה מרגש עבורי להביא לכאן את החבר'ה הצעירים האלה ולראות את חייהם משתנים. הם אנשים רוחניים ורואים את המדינה הזו כמו שלא ראו אותה. כל מה שאנחנו יכולים לעשות כדי לשמח את ישראל, נעשה".

ג'ו מונטנה, גדול שחקני הפוטבול בהיסטוריה התייחס גם הוא לביקור בישראל כשאמר, "הביקור בישראל נהדר עבור כולנו, הילדים שלי, אשתי ואני. האנשים כאן נפלאים. ארצות הברית כל כך מחולקת לקבוצות וכאן אתה מרגיש כמו משפחה, אתה מרגיש את זה בכל מקום אליו אתה הולך. האנשים האלה נלחמים על הבית שלהם, זה לא קרה אף פעם בארצות הברית. המצב הזה גורם לך לחשוב על המניעים של האנשים האלה ואתה רואה את האהבה שהם מעניקים לכל מי שבא אליהם למדינה".

עוד אמר מונטנה: "אני חושב שיש לפוטבול עתיד גם בצד הזה של העולם. יש כאן אהבה לספורט, למשל כדורגל וברגע שאנשים ילמדו את הפוטבול, הם יתאהבו בו. כל האירוע הזה נהדר, זה המשחק שכולנו אוהבים ואנחנו מקבלים מהאוהדים כאן המון אהבה".