הדס מלכא הי"ד
הדס מלכא הי"דמשמר הגבול

לישוב גבעת־עזר שבו יושבת שבעה משפחת מלכא הגיעו לניחום אבלים עופר וסיגל כהן, הוריה של לוחמת מג"ב הדר כהן ז"ל, שנרצחה לפני שנה וארבעה חודשים באותו המקום, כך דווח בעיתון "ידיעות אחרונות".

בסיום המפגש קורע הלב בין המשפחות השכולות אמר עופר כהן, אביה של הדר ז"ל "תמיד כמובן אנחנו נעזור לדוד ונתמוך בו. יש לנו גורל משותף לצערנו. עד יומי האחרון אלווה אותך בכל דרך. אתה הצטרפת למשפחה שנקראת משפחת מג"ב שהיא תומכת ועוטפת".

דוד מלכא אמר בכאב "אני רוצה להודות לכל הצוות של משמר הגבול שמלווים אותנו ועושים לילות כימים שהכול יעבור ויתוקתק על הצד הטוב ביותר".

עופר כהן הוסיף וסיפר במהלך המפגש כי "זו אותה סיטואציה, אותו פיגוע, כששמעתי זה תפס אותי בצימר בצפון יום שישי, זה מאוד קשה לשמוע על לוחמת מג"ב שנהרגה. וכל הסרט חוזר לי שנה וארבע לאחורה, מאוד קשה".

גאולה ודוד, הוריה של הדס ז"ל, סיפרו אתמול בדמעות כי "הדס התגייסה לחיל הים בתור מש"קית תיאום ימי. לאחר כשבעה חודשים בתפקיד הזה, לא היה לה סיפוק בתפקיד. זה היה תפקיד פקידותי ולא מעניין, אין הרבה פעילות, והיא ביקשה לעבור או לקרקל או למשמר הגבול. היא עשתה את המסלול של הטירונות במשמר הגבול, וכך היא עשתה למעשה פעמיים טירונות. לאחר מכן עשתה קורס מ"כים במשמר הגבול שזה קורס מאוד קשה, והתעקשה להדריך בנים ולא בנות".

נתניהו: ''מרכינים ראש ומצדיעים להדס"
נתניהו ורעייתו אמש, לאחר ביקור בבית משפחת מלכא