לא יתכן. הרב אביגדור נבנצל
לא יתכן. הרב אביגדור נבנצלצילום: ישי קרוב

רב הרובע היהודי בירושלים, הרב אביגדור נבנצל, שיגר מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בו דרש לאפשר לרבנות ליטול ייעוץ עצמאי בבג"ץ בסוגיית הכותל המערבי.

המכתב נשלח על רקע הפולמוס הפוליטי סביב מעמדו של הכותל המערבי ולקראת הדיון צפוי להתקיים בוועדת החוקה של הכנסת בבקשת הרבנות לאפשר לה ייעוץ משפטי חיצוני בסוגיית הכותל המערבי.

"לא יתכן שהמדינה לא תאפשר לרבנות להציג את דעתה באופן עצמאי לאור העובדה שהרבנות חולקת מכל וכל על עמדת הממשלה בעניין זה. לפיכך אבקש ממך לאפשר לרבנות הראשית ייצוג משפטי עצמאי", כתב במכתבו ליועמ"ש.

במכתבו דרש רב העיר העתיקה מהיועמ"ש להבהיר כי לבית המשפט העליון אין סמכות לדון בפולחן במקומות הקדושים.

"המצב בו הרבנות הראשית צריכה להתחנן בפני היועמ"ש כדי להביע את דעתה בצורה ראויה היא מקוממת והזויה", אמרו בתגובה במרכז ליב"ה.

"כמו שלא ייתכן לבצע שינויים בביטחון המדינה ללא תמיכת הרמטכ"ל, לא עושים רגולציה בבנקים ללא בנק ישראל כך לא ייתכן לבצע שינויים בקדשי ישראל ללא מתן אפשרות לממונה על כך מטעם המדינה- הרבנים הראשיים- להביע את דעתם . במיוחד לאור הגמגום של החכים החרדים ותשובת המדינה. סירוב היועמ"ש שקידם את מתווה חלוקת הכותל להבעת עמדה זו מעוררת תמיהות גדולות".

באשר לפניית הרב נבנצאל אמרו בליב"ה: "התערבותו של הרב נבנצאל מוכיחה עוד יותר את אוזלת היד של הפרקליטות אשר אינה הולכת לפי דעתם של הרבנים הראשיים שהם למעשה האוטוריטה ההלכתית לענייני הכותל. הגיע הזמן שיפנימו כי החלטת הרבנים הראשיים היא הקובעת בעניינים אלו".