באר שבע חוגגת באירופה
באר שבע חוגגת באירופהצילום: רויטרס

בדרך לשלב הבתים של ליגת האלופות? אחרי המסע האירופי המוצלח של אלופת ליגת העל בכדורגל בעונה שעברה, הפועל באר שבע במסגרת הליגה האירופית, תנסה זו להגיע העונה אל שלב הבתים של ליגת האלופות.

כזכור, באר שבע שזכתה העונה באליפות השניה ברציפות והרביעית בתולדות המועדון האדום מבירת הנגב, כבר התמודדה בעונה שעברה במסגרת שלב המוקדמות של ליגת האלופות, המפעל הבכיר ביותר בכדורגל האירופי, כשזו הודחה בתום שני מפגשים בידי סלטיק הסקוטית.

הדרומיים מבאר שבע היו רחוקים מרחק שער אחד מהעפלה היסטורית אל שלב הבתים של המפעל הבכיר, וכעת תנסה לעשות את התיקון המיוחל וההיסטורי בדמות ההעפלה כשכבר בסיבוב המוקדמות השני תפגוש יריבה קשה בדמותה של אלופת הונגריה, הונבד בודפשט.

הגעתה אל שלב 32 הגדולות של הליגה האירופית בעונה שעברה, כשעברה בדרך קבוצות כמו אינטר האיטלקית וסאות'המפטון האנגלית, מיצבה את באר שבע בשלב סיבוב המוקדמות השני כשהיא מדורגת עם 10.875 נקודות, דבר שמנע ממנה מפגש כבר בסיבוב השני מול קבוצות בכירות באירופה.

אחרי החיתוך שהתבצע הבוקר (שני), הוגרלה באר שבע מול הונבד בודפשט ההונגרית, אלופת הונגריה כשהמשחק הראשון אותו תארח האלופה הישראלית באצטדיונה הביתי, טוטו-טרנר בו לא הפסידה במסגרת ליגת העל מעולם יתקיים בתאריכים ה-11 או ה-12 ביולי, ומשחק הגומלין יתקיים כעבור שבוע, ב-18-19 ביולי.

האלופה ההונגרית נחשבת לאחת הקבוצות המובילות בכדורגל ההונגרי, כשזו זכתה ב-14 אליפויות ושבעה גביעים. מבין האפשרויות שיכולה הייתה באר שבע לפגוש בסיבוב המוקדמות השני, הונבד היא אחת היריבות הקשות.

אל מוקדמות ליגת האלופות הגיעה הונבד לאחר שזכתה באליפות ההונגרית בתום מירוץ דרמטי בצמרת הטבלה, כשהקדימה רק ב-3 נקודות את סגניתה ווידאוטאון, אותה אימן בעבר הלא רחוק פאולו סוזה שממנה עבר לאמן בהצלחה רבה את מכבי ת"א.

אגב, מלבד הזכיה עם ווידטאון פעמיים בסופר קאפ ההונגרי ופעם אחת בגביע, סוזה הגיע עם הקבוצה השניה בהונגריה גם לשלב הבתים של הליגה האירופית. יריבתה ההונגרית רוצה לעשות היסטוריה ולהעפיל אל שלב הבתים היוקרתי יותר - של ליגת האלופות.

פרנץ פושקאש, שנחשב בעיני רבים כגדול שחקני הונגריה בכל הזמנים, שיחק במדי האלופה ההונגרית הונבד ועל גג אצטדיונה הביתי מתנוסס מספר חולצתו, הספרה 10.

במדי הונבד שיחק גם אחד מגדולי הזרים בתולדות הכדורגל הישראלי, אישטוואן פישונט ששיחק במדי בית"ר ירושלים והפועל תל אביב.

כיום, הכוכב הגדול של הקבוצה הוא החלוץ מרטון אפל בן ה-25, שאת העונה האחרונה סיים עם תואר מלך השערים כשכבש במדי האלופה ההונגרית 16 שערים.