אם לא נילחם, נקבל עוד 4 שנות אובמה

ראשי המועצות האזוריות באיו"ש מתייצבים מאחורי המאבק של תושבי בית אל בהקפאת הבנייה ביישוב, וקוראים לציבור להשתתף בהפגנה שתיערך הערב מול בית ראש הממשלה, בדרישה לאשר תוכניות בנייה ביו"ש, בהן התוכנית לבניית 300 יחידות דיור בבית אל שאותה הבטיח נתניהו לפני חמש שנים.

ראש המועצה המקומית קדומים, חננאל דורני, אמר במאהל המחאה שהוקם בירושלים, ''באנו לחזק את חברנו שי אלון- ראש מועצת בית אל, במאבק הצודק שהם מנהלים על 300 הבתים בבית אל. אני לא רואה בזה מאבק מקומי אלא מאבק על המדיניות של ראש הממשלה שמגביל את עצמו בבניה ביו"ש.

''זה הזמן לבנות בלי הגבלה בכל יהודה ושומרון ולשווק את כל מה שראוי לשיווק - 9000 יחידות דיור. ברגע שראש הממשלה יעשה את זה נדע שהוא חזר למשול", הוסיף דוראני.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן חיזק גם הוא תושבי בית אל במאבקם, בעקבות הפרת ההבטחה לבנות 300 יחידות דיור ביישוב. ''המאבק הזה הוא על מדינת ישראל, כי מה שיהיה עכשיו זה מה שיהיה בארבע שנים הקרובות.

''אם אנחנו לא נתעקש ונילחם עכשיו נקבל עוד ארבע שנים של אובמה עם שיפורים קלים, ואני רוצה להגיד בצורה ברורה - אנחנו לא מוכנים לקבל את המצב הזה. רוב מוחלט של אזרחי ישראל שבחר בממשלה הלאומית הזאת, לא מוכן לקבל את המצב הזה''.

לדברי דגן, בניגוד למה שהיה בתקופת הנשיא אובמה, ידיו של נתניהו אינן קשורות היום. ''אנחנו לא נרפה ואם צריך להחריף את המאבק נחריף אותו. אנחנו מצפים מראש הממשלה לעמוד מול הלחצים, לשחרר את ירושלים ואיו''ש ואז נוכל לפרק את המאהל הזה''.

מנכ''ל מועצת יש"ע שילה אדלר אמר כי ההתיישבות כולה עומדת מאחורי בית אל. ''לא יכול להיות שעשר שנים לא היתה בנייה ביישוב ולעומת זאת נהרסים בו עשרות בתים, ועוד הקבינט מאשר בנייה לפלסטינים בקלקיליה ובעוד מקומות כשאצל היהודים הורסים בתים''.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אמר כי ''היתרון היחסי של בית אל הוא בכך שעבדו עליהם, אמרו להם שיבנו ולא בונים. בית אל - אתם לא לבד, גם עלינו עבדו, סיפרו לנו שבגוש עציון אין בעיה והנה יש בעיה.

''הבעיה שלנו היא הממשל הצבאי. תורידו את העול של הממשל הצבאי מעל ראשנו, אנחנו אזרחי ישראל שווי זכויות ורוצים לאזרח את החיים שלנו. תנו לנו לחיות ולחנך את ילדינו בתוך מדינת ישראל כמו כל האזרחים", הוסיף נאמן.