הכנס לקידום החוק לביטול ההתנתקות בצפון השומרוןחזקי ברוך

בכנסת התקיים אחר הצהריים (שני) כינוס מיוחד בנוגע לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון.

בימים אלה נרקם המהלך, במטרה לבנות מחדש את ארבעת היישובים – חומש, גנים, כדים ושא-נור.

הכינוס בכנסת נועד כדי לגייס תמיכה בקואליציה לקראת העלאת החוק לוועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון הבא.

מהלך זה הוא יוזמה משותפת של יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי, ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן ובני גל ממטה חומש תחילה.

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי פתחה את הכנס ואמרה כי "האיוולת בעקירת הישובים בצפון השומרון זועקת לשמים".

"הוחרבו ארבעה ישובים פורחים בהם אנשים בנו את חייהם. כל ההבטחות המדיניות והביטחוניות התנפצו לרסיסים. לאחר ההרס דבר לא השתנה ומעמד הקרקע נשאר כפי שהוא – בבעלות המדינה כאשר הצבא שולט בשטח. יחד עם זאת רק ליהודים אסור להיכנס למרחבים אלו לפיכך אנחנו מבקשים לבטל את חוק ההתנתקות ולאפשר בניית הישובים מחדש", דברי מועלם רפאלי.

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן, ממגורשי חומש, סיפר בקול חנוק, "לפני 12 שנים עברנו גירוש. עד היום אני מתעורר עם סיוטים בלילה שבו אני רואה מהמצודה איך גוררים אנשים. מצד אחד גוררים אנשים ששירתו כקצינים בצה"ל ומצד שני פלסטינים מניפים דגלים".

"במשך עשר שנים גרנו בקרוון וכשעברנו לבית קבע, אני ואשתי בכינו ונשבענו שכל עוד נשמה באפנו אנחנו נעשה הכל כדי לחזור ולבנות מחדש את הישובים שנעקרו ביד זדונית ופושעת כאן בבניין הזה, ברשעות ובאטימות. על ידי האחים שלנו", הוסיף דגן.

"כשאתה מסתובב בחומש ושאנור אתה רואה שם כבישים, מדרכות עם כחול ולבן, עדיין צבוע. העצים והפרחים עדיין שם ורק אין את הבתים. צה"ל עדיין שם כי אי אפשר לוותר על האחיזה הצבאית שם. למה לעזאזל הרסתם את הבתים האלה?", תהה ראש המועצה האזורית שומרון.

לדבריו, "חוק ההתנתקות הוא אות קין בספר החוקים של מדינת ישראל ואסור שהחוק הזה יישאר בספר החוקים של המדינה. אנחנו כאן כדי לתקן טעות איומה ואנחנו מצפים מהממשלה לתקן את זהו ואני כיו"ר המועצה מצפה לקבל הנחייה ממשלת ישראל לקבל היתרי בנייה כדי לבנות את היישובים מחדש".

יוסי דגן בכנס על חוק ביטול ההתנתקות בצפון השומרוןחזקי ברוך

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן אמר כי "ההתנתקות נכשלה כישלון חרוץ. נתנו שטחים וקיבלנו טרור. זה היה מהלך שגרם נזק לישראל. יש לבנות את הישובים הללו מחדש ואני אעשה כל שביכולתי כדי שהחוק יעבור".

השר אורי אריאל ציין כי "היו אנשים שגרשו. הם כיום לא מרשים לבנות בירושלים ולא מרשים לבנות ביהודה ושומרון ובפועל מי שאחראי לכך הם ראש הממשלה ושר הביטחון".

"זה ברור שבירושלים לא נותנים לבנות ומי שאומר אחרת פשוט לא אומר אמת. יש לפעול למימוש החזון של השיבה לצפון השומרון. טכנית ניתן לבצע זאת שלא באמצעות חוק, אבל זה לא יקרה אם לא נקדם זאת בחקיקה", דברי השר אריאל.

השר חיים כץ קרא "להכריז על יהודה ושומרון והישובים היהודיים בה כחלק ממדינת ישראל וככה נעקוף את הבעיות החוקיות שיש לנו. ישנו רצף בנייה בלתי חוקי מצד הערבים שנועד לחשק אותנו ויש לעצור את זה. הפעולות צריכות להיות בגדול ואם לא עכשיו, זה לא יקרה בעתיד".

השר איוב קרא אמר, "הייתה לי הזכות להיות מהמורדים, מאלו שהתנגדו לתכנית ההתנתקות בזמנו ואף נענשו פוליטית על כך. אז הדיחו אותי מועדת הכספים כדי לאפשר להתנתקות לעבור, כיום יש לחוק הזה תומכים רבים בתוך הממשלה".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי ציינה כי "ההתנתקות היתה בגידה בערכי הציונות. החלטה לפגוע בהתיישבות ללא כל תכלית. אנחנו כאן כדי לתקן את העוול הזה. החוק הזה הוא התחלה של התיקון. אנחנו כאן כדי לתמוך בשמירה על הריבונות שלנו, ולתמוך בבנייה".

בני גל, ממגורשי חומש וראש מטה חומש תחילה סיכם, "הכנס היום הינו אבן דרך חשובה במאבקינו משפחות חומש ושא-נור, לשוב הביתה ולהשיב את עם ישראל לצפון השומרון אחרי 12 שנים של חלום ומאבק, 10.5 שנים של נוכחות יהודית בחומש, באנו היום לכנסת לומר לראש הממשלה, לשרים ולחברי הכנסת שהגיע הזמן לתקן את הגירוש ולאפשר לנו לחזור הביתה".

סגן שר הביטחון, ח"כ אלי בן דהן ציין, "אני רוצה רק לומר מילה אחת, בעמק דותן קצת צפונה מפה, נמצא היום בור יוסף - הבור שאליו, לפי חלק מההיסטוריונים, נזרק יוסף ושם הוא נמכר. בעמק דותן, כל האזור צפון השומרון, מכרו האחים את יוסף. לפני שתיקנו את חטא מכירת יוסף, לא יכלו לחזור לארץ ישראל".

"שם, גם לפני 12 שנה, הממשלה מכרה את ארבעת היישובים הללו ואני אומר לכם כל עוד לא נתקן את חטא הזה של החזרת ארבעת היישובים הללו, לא נוכל להיות כאן בישראל בשלווה. זאת המצווה והחובה המוטלת עלינו", דברי בן דהן.