מנוע החיפוש של גוגל
מנוע החיפוש של גוגלצילום: פלאש 90

בבלוג שפירסמה חברת גוגל היא מודה כי לא עשתה מספיק על מנת להילחם בהסתה המשתוללת ברשתות.

בחברה אף מונים כמה צעדים שהיא מעוניינת לנקוט כדי להילחם בצורה אפקטיבית יותר בהסתה לטרור ולאלימות על רקע לאומני ברשת.

בין הצעדים שנמנו: מעבר לשימוש בטכנולוגיה לזיהוי סרטי וידאו המעודדים טרור, הגדלה משמעותית של מספר האנשים שיעברו על תוכן ויסמנו אותו כלא הולם או כתוכן טרור, קביעת רף נמוך יותר של הסרת תכנים ופעילות אקטיבית כדי לאתר פעילי ומתענייני דעא"ש, ומנסים להגיע אליהם עם קמפיין נגד טרור.

"יש לנו אלפי אנשים ברחבי העולם אשר סוקרים ומונעים זיהום של הפלטפורמות שלנו בתכנים לא ראויים. המהנדסים שלנו פיתחו טכנולוגיה כדי למנוע העלאה חוזרת של תוכן תמיכה והסתה לטרור, באמצעות טכנולוגיות מתוחכמות", נכתב בבלוג של גוגל.

בחברה מסבירים כי מעתה זיהוי סרטונים קיצוניים יעבוד בצורה שונה. "וידאו של פיגוע טרור עשוי להיות דיווח חדשותי אינפורמטיבי ברשת BBC, או האדרה של אלימות אם הועלה בהקשר אחר על ידי משתמש אחר", אומרים בגוגל, כנראה בעקבות הכותרות האחרונות לגבי הפיגוע בירושלים, שהרשת הבריטית התנצלה עליהן.

"קיצונים ומחבלים מבקשים לתקוף ולשחוק לא רק את ביטחוננו, אלא גם את הערכים שלנו. אנחנו מחוייבים לתת את חלקנו במאבק הגדול, כדי שמזימתם לא תצלח", נאמר בהודעת החברה.

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן אמר בתגובה, "מדובר ב‏תחילתה של מהפכה. בשנה וחצי האחרונות אני פועל, יחד עם עמיתיי ברחבי העולם, לשכנע את חברות האינטרנט לקחת אחריות ולהילחם בהסתה לטרור ברשת".

"‏היום גוגל הודתה: לא עשינו מספיק ועכשיו נעשה הרבה יותר. כל הכבוד לגוגל. פייסבוק וטוויטר חייבות לפעול גם הן - כדי למנוע את הפיגוע הבא", דברי השר ארדן.