למצולמים אין קשר לידיעה
למצולמים אין קשר לידיעהצילום: יעקב נעמי, פלאש 90

עיריית ביתר עילית פתחה בימים האחרונים רישום להגשת בקשה לתמיכות לשנת 2017 בסך כולל של כעשרה מיליוני שקלים שיועברו לשורה ארוכה של מטרות חינוך, דת, תרבות ורווחה.

בין הזכאים לתמיכה נמצאים גם מוסדות חינוך המוגדרים כמוסדות 'פטור', שאינם נהנים מ'חוק נהרי' המאפשר לתקצב מוסדות מוכרים שאינם רשמיים אך לא את המוסדות המוגדרים כמוסדות 'פטור'.

בנוסף, תתקצב העירייה בניית בתי כנסת ומקוואות, בסכומים של מאות אלפי שקל. "הסכום הסופי תלוי גם במספר הבקשות שיתקבלו, וגם בנחיצות בית הכנסת או המקווה שייבנו. כך למשל, בניית מקווה בשכונה חדשה תזכה לסכום גבוה יותר מאשר בשכונות ותיקות", אומרים בעיריה.

"בנוסף, תממן העירייה אירועי תרבות ודת, כמו הכנסת ספר תורה למוסד או בית כנסת, חנוכת בית כנסת, אירוח אדמו"ר ואו מנהיג קהילה לשהייה בעיר ועריכת טיש/התוועדות, שבתות פיוט ואירועים עירוניים המוניים דוגמת יום שכולו תורה וכדו', וכן אירועי שמחת בית השואבה בחוה"מ סוכות", נמסר.

בעירייה מוסרים, כי את הבקשות יש להגיש עד ליום חמישי ד' באב, 27.7.17. הבקשות יגיעו לדיון בוועדת התמיכות של העירייה, ולאחר מכן יובאו המלצות הועדה לאישור מועצת העיר.