העבודות בשטח להקמת היישוב עמיחי
העבודות בשטח להקמת היישוב עמיחיצילום: ללא קרדיט

הבוקר (שלישי) החלו העבודות בשטח להקמת יישוב חדש לתושבי עמונה שפונו מבתיהם בפברואר האחרון.

היישוב החדש נקרא ''עמיחי'' והוא מוקם בעמק שילה בהתאם לבקשת תושבי עמונה ולפי החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בדף הפייסבוק שלו, ''היום החלו העבודות בשטח, כפי שהבטחתי, להקמת היישוב החדש למתיישבי עמונה. אחרי עשרות שנים, יש לי את הזכות להיות ראש הממשלה שבונה יישוב חדש ביהודה ושומרון''.

לטענת נתניהו, ''לא הייתה ולא תהיה ממשלה טובה יותר להתיישבות מהממשלה שלנו''.

תושבי עמונה הגיבו באופטימיות זהירה לתחילת העבודת על הקמת היישוב עבורם. "אנו מברכים על תחילתן של העבודות ומתפללים להתקדמותן ללא הפרעות וללא עצירות.

"הציבור כולו מצפה מראש הממשלה שלא לאפשר לשום גורם עוין, בין גורמי שמאל ובין גורמי משפט או פקידות, לעצור את העבודות. אסור לתת להצלחה הזו - הקמת ישוב חדש ביו"ש - להפוך לכישלון ולפארסה. הציבור כבר שבע אכזבות. האחריות היא על כתפי הממשלה והעומד בראשה''.

התושבים הזכירו כי הם חיים ללא בית כבר חמישה חודשים, ''והעבודות שהחלו היום הן פתח תקוה לעתיד. ישוב שנהרס חייב לקום מחדש, והבטחות צריך לקיים. תושבי עמונה, המועצה האזורית בנימין, אנשי לשכת התכנון וכל הנוגעים בדבר, עשו כל מאמץ על מנת לעמוד בכל הדרישות החוקיות וללכת בדרך המלך.

''לא נותר לנו אלא לצפות שהממשלה לא תיתן לארגוני השמאל או לגורמי שמאל אחרים להכתיב שוב את המציאות", הוסיפו תושבי עמונה.

ראש המועצה האזורית בנימין אבי רואה הגיב על תחילת עבודות העפר ביישוב עמיחי, ואמר "אנו מברכים על ההתקדמות בשטח ומודים לכל הגורמים שפועלים יחד איתנו לכך שתושבי עמונה יזכו להיכנס לבתיהם החדשים במהירות האפשרית.

"מעבר לכך שאנו מקימים ישוב חדש בבנימין, עניין חשוב כשלעצמו, יש כאן עשיית צדק עם המפונים שדבקים במטרה להמשיך וליישב את חבל בנימין כחלק בלתי נפרד, בשר מבשרה של מדינת ישראל", הוסיף.

"נתניהו שיקר אותנו פעמיים"אלירן אהרון

אמש נערכה הפגנה מול לשכת ראש הממשלה בירושלים, במחאה על הקפאת הבנייה ברחבי יהודה ושומרון ואי קיום ההבטחה של נתניהו לבנות מאות יחידות דיור ביישוב בית אל.

ראש מועצת בית אל, שי אלון, אמר בפתח ההפגנה, "ראש הממשלה ביקש שניפגש איתו אישית בארבע עיניים - זה מה שקרה לפני כמה דקות. בפגישה הזו הוא אמר שהבנייה תהיה בהקדם האפשרי. שאלתי מה זה בהקדם האפשרי - ולא קיבלתי תשובה. כיוון שלא קיבלנו תשובה - אנחנו נשארים פה עד שנקבל אישור ממשרד השיכון לשווק את 300 היחידות הללו".

"ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו רימה אותנו פעמיים", הצהיר אלון וברקע נשמעו קריאות בוז לנתניהו. "הוא התחייב לבנות 300 יחידות דיור בבניינים רבי קומות, שכנענו את התושבים שהוא יעמוד במילה, הקרקע הוקצתה, אבל נתניהו אסר על משרד השיכון לשווק אותן. אנחנו הבלגנו ושתקנו. לפני שנתיים, בבתי דריינוף היתה אותה הבטחה ושוב רימו אותנו".

"חמש שנים מאז הסכם האולפנה אין בית אחד בבית אל. האם ראש הממשלה רוצה להפוך את בית אל לבית אבות? עשר שנים לא נבנתה יחידת דיור אחת ואין לצעירים שגרים בבית אל בית לגור. קולות הילדים ביישוב נחלשו, מעונות היום נסגרו וכיתות א ו-ב מתדלדלות. בקלקיליה אישרה הממשלה 15 אלף דירות חדשות ובבית אל - אפס", אמר אלון.

הוא גילה כי הצעד הבא יהיה פנייה לבג"ץ נגד ראש הממשלה. "בכוונתי להגיש עתירה לבג"ץ נגד ממשלת ישראל והעומד בראשה על הפרת התחייבות שלטונית. אולי השופטים, שראש הממשלה תמיד נשען עליהם, ישימו קץ לתרבות השקר שנתניהו מנחיל לנו".