כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית "בנימין", בשיתוף כוחות מג"ב, עצרו הבוקר בכפר דיר אבו משעל את אמו של אחד המחבלים שביצעו את פיגוע הדקירה בשער שכם ביום שישי האחרון, הפיגוע בו נרצחה רס"ר הדס מלכא הי"ד.

אמו של המחבל נעצרה בחשד להסתה בוטה עקב התבטאויות המהללות את השהידים וקוראות לפגוע ביהודים.

בנוסף נתפסו בפשיטה על בית המשפחה אמצעי הסתה, בניהם דגלים וכרזות.

עוד יצוין כי במהלך הלילה לכדו כוחות צה"ל בשיתוף מג"ב, שב"כ ומשטרת ישראל שמונה מחבלים מבוקשים שהועברו לחקירת מערכת הביטחון. המחבלים נלכדו בגזרות אפרים, בנימין ועציון.

הלווית לוחמת מג"ב רס"ר הדס מלכא הי"ד

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הגיעו ביום ראשון לביקור תנחומים אצל משפחתה של רס"ר הדס מלכא, שנרצחה ביום שישי בפיגוע בירושלים.

"ראינו עכשיו משפחה מופלאה, עם אהבה שורשית לארץ ולמדינה", הוסיף נתניהו לאחר הביקור. "בלי הצעירות והצעירים האלה אין לנו מדינה, אנחנו מרכינים ראש ומצדיעים לה".

מוקדם יותר, אביה של הדס, דוד מלכא, נשא דברים בבית העם בגבעת עזר. "אסון כבד נפל עלינו", אמר האב. "זכינו לגדל ילדה מדהימה במשך 23 שנים. הדסי, גדלת בבית של ערכים, של אהבה, שלום ואחווה, הערצנו אותך על מי שאת, על ההישגיות שלך, טוב הלב, הסובלנות, החוכמה, כושר המנהיגות ושמחת החיים שכל כך אפיינו אותך, עד שמחבל שפל ונתעב רצח אותך ולקח אותך מאיתנו, יחד עם כל החלומות והשאיפות שלך לטייל בעולם ולהקים משפחה בישראל".