מי מנסה להעלות את מחירי הבשמים בישראל?חזקי ברוך

האם בקרוב מחירי הבשמים בישראל יעלו? היבואנים המקבילים של בשמים לישראל חוששים מכך שתקנות חדשות של משרד הבריאות יובילו לעליית מחירים משמעותית בשוק.

יבואן הבשמים, רון טיומקין, אומר בראיון לערוץ 7, "אנחנו מייבאים בשמים מארה"ב ומאירופה והוזלנו במהלך העשר שנים האחרונות את הבשמים בישראל במאות שקלים. בשמים שעלו 600 שקלים עולים היום בין 200 ל-300 שקלים. כעת רוצים לעשות תקנות שאם הן יעברו בוועדת העבודה והרווחה לבקשת משרד הבריאות, הן יעצרו את כל הפעילות שלנו ומחירי הבשמים יקפצו ויחזירו אותנו 15 שנה אחורה".

מחירי הבשמים היום הוגנים?

"האזרח בישראל קנה בשנים האחרונות את הבשמים במחירים מאוד הוגנים. כשהוא טס לאירופה ולארה"ב הוא ראה שהמחירים בישראל טובים והוגנים".

הפגיעה היא לא רק במחירי הבשמים?

"היום מתפרנסים מאיתנו 1,500 משפחות, שמוכרות את הבשמים שלנו בבתי מרקחת וחנויות שונות בכל רחבי מדינת ישראל. כל משפחה בישראל שקונה בשמים תפגע כלכלית. אנחנו לא מבינים את התקנות החדשות. זה יגמור את היבוא המקביל לישראל וישאיר את כל שוק הבישום בידי מונופול שגם היום שולט ברוב השוק".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "נושא הייבוא המקביל, מחייב הקפדה על שרשרת הפצה סדורה על מנת לוודא כי אכן המוצרים המגיעים לישראל משווקים במדינות מוכרות לדוגמא מדינות אירופה, הדרישה למסמכים זאת אינה חדשה וכל ייבואן מקביל כיום מציג את מסלול שרשרת ההפצה. בריאות הציבור היא הערך העליון ואין סיבה שזו תביא לעליית מחירים".