פעילי BDS פוצצו הרצאה של ח"כ לביא

הרצאה של ח״כ עליזה לביא (יש עתיד) באוניברסיטת הוּמְבּוֹלְדְט בברלין פוצצה אמש (שלישי) בידי פעילי BDS ובהם גם ישראלים.

האירוע התקיים במסגרת משלחת של צעירי "יש עתיד" לברלין ולפרנקפורט, בהובלת ח"כ עליזה לביא, שמטרתה לקדם פעילות הסברה בקרב סטודנטים בקמפוסים מובילים בגרמניה, בצד סדרה של מפגשים עם חברי פרלמנט, נציגי הקהילה היהודית, סטודנטים ומובילי דעת קהל.

האירוע התרחש דקות לאחר שהחלה לביא בהרצאתה. פעילי BDS ובהם ישראלים, התפרצו בצעקות ובקללות ולא אפשרו את המשך הדיון. ניסיונותיה של לביא להשיב ולקיים דיון הושתקו בזה אחר זה, ונענו בקריאות שהיא ''רוצחת ילדים'' וכן ''הדם של רצועת עזה נמצא על הידיים שלך''.

עוד האשימו המתפרעים את ישראל באפרטהייד ובפשעי מלחמה. מי שזיהה עצמו כ'עיתונאי מעזה', ציין שהוא מצטט חומרים של ''בצלם'' ו''שוברים שתיקה''. נוכחים במקום סיפרו כי הפרובוקציה היתה מבוימת ומתוכננת מראש במטרה להכפיש את ישראל ולמנוע מנציגים ישראלים לדבר.

המהומה כולה התרחשה לנגד עיניה של דבורה ויינשטיין, ניצולה בת 82 ששרדה את זוועות השואה בגרמניה, והצטרפה למשלחת "יש עתיד" על מנת להשתתף במסע ההסברה ולהציג את הצד של ישראל. בסיום האירוע המתינו בחוץ כ-20 פעילי BDS, ולכן ח"כ לביא וחברי המשלחת הוצאו ביציאה אחורית ובליווי אבטחה.

האירוע התקיים לאחר ביקור המשלחת באנדרטה בכיכר הספרייה של אוניברסיטת הוּמְבּוֹלְדְט, המקום בו בשנת 1933 שרפו סטודנטים ומרצים גרמנים רבבות ספרים של יהודים ושל מתנגדי המשטר הנאצי.

"שום גורם בארץ ובעולם לא ימנע מאתנו לספר את האמת ולהדוף את תעשיית השקרים וההסתה כנגד ישראל", אמרה ח"כ לביא. ''לצערי ההרצאה שלי הפכה מהר מאוד למפגן שנאה אלים ואנטישמי בידי פעילי BDS ובהם גם ישראלים שלא נתנו לי לדבר. צר לי שדיון שנועד להציג את פניה האמיתיות של ישראל ולקיים דיאלוג הפך במה לפרובוקציה מבוימת, שמטרתה הכפשתה ישראל ופגיעה בנציגיה.

''אלו הם פניה המכוערות של תעשיית החרם ותנועת ה-BDS. לא על שלום ולא על זכויות הם נאבקים – אלא נגד זכותו של העם היהודי לבית לאומי במדינת ישראל. מצער אותי שדבורה, ניצולת שואה, הייתה צריכה להיות עדה למחזה המביש הזה. אנחנו נמשיך להיאבק בתעשיית השקרים והדה-לגיטימציה של ישראל בכל מקום ומעל כל במה", הוסיפה לביא.

ניצולת השואה דבורה וינשטיין אמרה, ''הם באו מראש להרוס ולקלקל, אך זה לא יעזור להם. אנחנו את העבודה שלנו עשינו ונעשה. אנשים רבים, גם כאלו שלא בעדנו- באו, הקשיבו ושאלו שאלות, ורצו לשמוע אותנו. צר לי על אותה חבורת פורעים אלימה, אך אני לא חוששת וממשיכה הלאה במלאכה".