לנהל את הזמן בעצמנו
לנהל את הזמן בעצמנוצילום: שאטרסטוק

הרצון לשלב עבודה עם חיי משפחה הוא זה שדוחף נשים רבות, במיוחד בציבור הדתי, לפתוח עסק עצמאי. זה היה הסיפור שלי. כאימא לשני ילדים קטנים שעובדת במשרה מלאה (פלוס שעות נוספות במצבי חירום) פשוט לא הבנתי איך אפשר גם לעבוד וגם לטפל בכל צורכי המשפחה.

הפתרון הנפוץ הוא לפתוח עסק מהבית כדי לנהל את הזמן שלנו בעצמנו, להוציא את הקטנים מהגן ולקחת חופשות מתי שצריך בלי שהבוס יעקם את האף. אבל זה בכלל לא פשוט להתרכז בעסק כשהכביסה קורצת וצריך להכין ארוחת צהריים. הקטנים מקשקשים על הניירת החשובה, והשכנה קופצת לפטפט כשלך יש דד-ליין חשוב. בקיצור, העבודה מהבית לא בדיוק עוזרת בקונפליקט בית-עבודה.

הדבר חמור במיוחד כשאת צריכה לעבוד לא בתוך העסק – כלומר, לספק שירות ללקוחות – אלא על העסק, לעשות צעדים כדי להרחיב ולהגדיל את העסק עצמו. כאן אף אחד לא לוחץ ואין תאריכי יעד. ואת מוצאת את עצמך דוחה את העבודה החשובה ביותר, עבודת השיווק וניהול העסק, בפני כל דבר אחר. כי ארוחת צהריים צריך לאכול היום, אבל לשלוח ניוזלטר ללקוחות אפשר גם מחר.

הדרך לפתור את הבעיה היא פשוט לקבוע זמני עבודה קבועים ולצאת מהבית.

קבעי כמה פרקי זמן בשבוע שבהם את עובדת על העסק. לדוגמה, כל יום ב' מ‑9:00 עד 12:00. את לא מזיזה אותם בלי לקבוע זמן אחר – זאת פגישה עסקית לכל דבר.

מצאי מקום נוח וכיף לעבודה – בית קפה, ספרייה או בחברותא עם בעלת עסק אחר. חלופה אחרת היא לשכור מחסן או חדר במשרד (לדוגמה דרך yad2.co.il). אל תפחדי מההוצאה, אני מבטיחה לך שזה ישתלם. ההוצאה תגרום לך להתייחס לזמן הזה ברצינות ובאמת לנצל אותו להגדלת העסק.

יש אפשרות גם לשכור שולחן עבודה או משרד לפי שעות או ימים באחד מהמרחבים העסקיים. בנוסף לאווירה של מקום עבודה, תפגשי אנשים, תיצרי קשרים ותרחיבי את ההזדמנויות העסקיות שלך. כמו כן, מרחבים עסקיים רבים מציעים קורסי הכשרה, שירותים עסקיים וליווי. להלן רשימה לדוגמה: בירושלים – תמך לנשים חרדיות ודתיות, מקום נעים והולם, jerusalemhub.org.il; בנס ציונה – POWERBALL, power-ball.co; במודיעין – MESH, קהילת יזמים דינמית עם ליווי ותמיכה לעסק, modiinhub.com; ברעננה – שולחן עבודה משלך (ועוד הרבה תוספות) רק ב‑250 שקלים ב‑HUBANANA, www.hubanana.com; בית שמש – SUBS, subs-hub.com מציע מקום לעבוד במחירים סבירים מאוד; בחיפה –IN-VENT, הוקם על ידי העירייה לעידוד עסקים, www.in-vent.co.il; בגוש עציון התגבשה קהילה של בעלי עסקים: hubetzion.com; מטה בנימין – החברה לפיתוח מתעתדת לפתוח מרחב עסקי חדש ומשוכלל בשער בנימין.

אז יאללה, צאי לעבוד!

פורסם בפנימה

לרכישת מנוי