חיבור פשוט
חיבור פשוטצילום: יחצ לב

כששואלים ילד בכיתה א' כמה זה אחד ועוד אחד, התשובה אצל כולם כמדומני היא שניים. כשמעלים את רמת השאלה, זה כבר נתון להכנה, לרמה ולאישיות של כל תלמיד.

כשמרי, גיבורת הסרט החדש חיבור פשוט, נכנסה לכיתה א', גם היא נשאלה את שאלת המספרים. אבל בניגוד לכל בני כיתתה ואפילו למורתה היא מצליחה לענות גם שאלות שורש, שאלות קשות מאד וכך אנו נחשפים לעובדה שהיא בעצם מחוננת.

מרי היא בת 7 שנראית רגילה לחלוטין – מלאת חיים, שמחה ושובבה. היא גרה בעיירת חוף ציורית בפלורידה עם הדוד שלה, פרנק – רווק צעיר, שלקח על עצמו את גידולה של התינוקת שהתייתמה מגיל צעיר מאד מאמא, מתמטיקאית מחוננת עד מאד.

פרנק, אוהב אותה ואת החיים שהשניים בנו לעצמם והוא עושה הכל כדי שהיא בניגוד לאחותו, תלמד במסגרת חינוך רגילה. אבל כשמורה חדשה מגיעה לכיתה של מרי היא מגלה מהר מאוד את מה שפרנק ידע תמיד – מרי ילדה מחוננת, עם כשרון יוצא דופן למתמטיקה.

מתוך אמונה שמקומה של מרי הוא עם בני גילה ולא מול הספרים, דודה, נחוש בדעתו להעניק לה חיים רגילים ולא לשנות את מסלול חייה. אך כשסבתא של מרי מגיעה לעיר ( כמובן שגם היא מתמטיקאית מחוננת..) היא משוכנעת שעל מרי למצות את הפוטנציאל הטמון בה עד תומו, פרנק ייאלץ להילחם – בעבור העתיד של מרי, הקשר המיוחד שלהם, וכל מה שהוא מכיר ואוהב...

עוצמתו של הסרט, היא בראש ובראשונה באנושיות ובפשטות שהוא משדר. גם הסיפור על החתול פרד, חתול מאומץ בעל עין אחת, גם הדאגה לילד בן כיתתך שילד גדול ממנו פוגע בו, גם הפשטות לגדול בתוך כיתה רגילה שעה שאתה עצמך ילד מחונן.

גם החוצפה כביכול כנגד המורה, המנהלת והסבתא היא סוג של פשטות. לראות את הדברים ואת החיים בעיניים של ילדה ולא רק בעיניים שלנו.

הסרט, בכיכובם של כריס אוונס, אוקטביה ספנסר, וילדה מוכשרת במיוחד – מקינה גרייס, נקי, איכותי, מוסיף כבוד למקצוע המתמטיקה וגם לילדים המחוננים. שעה וארבעים של הנאה חביבה ומיוחדת.