השר נפתלי בנט בכנס הרצליה

שר החינוך נפתלי בנט השתתף היום (שלישי) ב"כנס הרצליה" שנערך במרכז הבינתחומי, והתייחס לשורת נושאים שעל סדר היום.

בנט התייחס למצבה הביטחוני של ישראל ואמר, "האיום הכי משמעותי זה חיזבאללה. כקצין בשנות ה-90 נלחמתי מול חיזבאללה. הם היו ארגון יחסית קטן ולא מאיים כי היינו שם בחיכוך מתמיד, אמנם עם מחיר, אבל אותו חיכוך מתמיד מנע יצירת איום כה גדול. היום אנחנו מדברים על 130 אלף רקטות וטילים שמכוונים על ערי ישראל".

"כדי למנוע עימות, עלינו ליצור משוואה לפיה לבנון שווה חיזבאללה וחיזבאללה שווה לבנון. ברגע שמדינת לבנון תדע שמבחינתנו אנחנו לא רואים את חיזבאללה כיצור אוטונומי אלא הם חלק מממשלת לבנון, אני חושב שיש בזה למנוע את העימות הבא", העריך בנט.

בנושא המצב בעזה אמר בנט, "בעזה ובכל החזיתות האינטרס הישראלי העליון הוא לדחות ולמנוע את העימות הבא. אבל אם נקלע לעימות בעזה נכריע אותו בצורה מוחצת וברורה".

בנט התייחס לסוגיית הדר גולדין ואורון שאול המוחזקים בעזה ואמר, "כשר בקבינט שיזם את הכניסה לצוק איתן להשמדת המנהרות, אני מחויב להחזיר אותם הביתה. מבחינתי המשימה לא הושלמה עד שהם יחזרו".

שר החינוך ציין כי איננו חושש מחידוש התהליך המדיני, "אני לא מודאג מתהליך מדיני. אנחנו חפצים בשלום, השאלה היא מה התכלית, מה קורה בתהליך מדיני. למה אנחנו צריכים לשלם במטבע קשה תמורת הזכות לשבת עם אבו מאזן?".

עם זאת הביע בנט התנגדות לתכנית קלקיליה, "כמו שהצלחנו להוביל את הקבינט בצוק איתן וכמו שהצלחנו בחוק ההסדרה ובמניעת שחרור מחבלים, כך נצליח להוביל את הממשלה גם בבלימת התוכנית המסוכנת הזו של יצירת סיכון באזור עוטף כפר סבא".

לקראת סיום נשאל בנט אודות עתידה של המפלגה שהוא עומד בראשה, מפלגת הבית היהודי.

"הבית היהודי צריך להשתנות, הוא צריך להיפתח הרבה יותר", אמר בנט, אשר הזכיר את הבאת שרת המשפטים איילת שקד למפלגה, "אנחנו צריכים עוד שניים שלושה מהסוג הזה".