אהוד ברק
אהוד ברקצילום: פלאש 90

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק קרא הערב (חמישי) לאיחוד בקרב ארגוני ומפלגות המרכז-שמאל, כדי להביא להפלת שלטונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בנאום שנשא בכנס הרצליה אמר ברק כי "בחודשים האחרונים נראים בכל הארץ סימנים ראשונים של התעוררות אזרחית. לא רק ניצנים, אלא ראשית פריחה. אל מול ההתפתחויות הפוליטיות באזורנו, מול השחיתות במערכת הפוליטית והשתלטות של קיצונים על מפלגת השלטון - חלק גדל והולך מעם ישראל מבין היום ששתיקה איננה אופציה".

"האיום הכבד ביותר על עתידה ובטחונה של ישראל היום הוא 'אג'נדת המדינה האחת' אליו מובילה אותה ממשלת נתניהו", אמר ברק.

לדבריו, "האיום נובע מכך שמדינה אחת בהכרח בטווח ארוך, או דו לאומית עם רוב ערבי, ועם מלחמת אזרחים קבועה. או סביר יותר, משטר אפרטהייד, טובל באלימות, ומעליו סכנת קריסה".

ראש הממשלה לשעבר אמר כי "חתירתה המעשית של הממשלה למציאות של ׳אפרטהייד׳ ומכלול התנהלותה קרובים יותר ל׳תורת המלך׳ מאשר למורשת נביאי ישראל שביסוד חברת המופת. האפרטהייד, לגווניו, יכול ללבוש הרבה צורות, אבל חברת מופת הוא ממש לא".

ברק הוסיף כי "מנהיגי הלאומנות האפלה בימין הישראלי, נושאים לשווא את שם ביטחון ישראל ומתיימרים לנכס לעצמם את אהבת המולדת ואת זיקת האמת אל מורשת ישראל".

לדבריו יש לאחד את גוש המרכז-שמאל כדי להביא להפלת ממשלת נתניהו. "יחד, אנשי מרכז, ימין ושמאל יכוננו את 'מחנה האחריות הלאומית'... נדרש 'גוש גדול' וסוחף, ברוח של התחדשות, מאבק ופעולה - לא חיקויי נתניהו חיוורים וחלולים, ולא פסימיות בכיינית של מפסידנים. רק שילוב ידיים של רוב מבין גופי החברה האזרחית, לצד גורמים פוליטיים אחראיים, ייצור את התשתית למנהיגות אחרת".

מהליכוד נמסר בתגובה: ''אהוד ברק נשמע כמו תקליט שחוק. מדובר בראש הממשלה הכושל ביותר בתולדות המדינה, ואף ציוץ לא ישכיח זאת מעם ישראל, שבחר לזרוק אותו מהחיים הציבוריים עם כרטיס לכיוון אחד.

''אזרחי ישראל תומכים פעם אחר פעם בראש הממשלה נתניהו, שמבצר את ביטחון המדינה, מבטיח את עתידה ומביא אותה לשגשוג כלכלי ולפריחה מדינית שלא ידענו מאז קום המדינה. אף קשקוש של ברק לא יעוות את המציאות הזו''.