הרב זלמן מלמד
הרב זלמן מלמדצילום: אלירן אהרון

הרב זלמן ברוך מלמד, מבכירי רבני הציונות הדתית וראש ישיבת בית אל, מסרב לקבל את הבטחתו הנוספת של ראש הממשלה נתניהו לפיה 300 יחידות הדיור בבית אל ישווקו בחודש ספטמבר.

"אני לא מקבל את ההבטחה הזו ולא מאמין לה. זו והבטחה על הקרח. אנחנו לא נסכים להפסקת המאבק וכי יש להמשיך אותו עד אשר יחתום ראש הממשלה כפי שהבטיח לי באמצעות שליחיו כבר לפני חמש שנים", אמר הרב לערוץ 7, "לא מקובלות עלינו הבטחות נוספות. לתת עוד הבטחה - זה לא קיום ההבטחה".

הרב מלמד מעריך כי בחודש ספטמבר יחלו האמריקנים במפגשים מדיניים עם הערבים וראש הממשלה נתניהו שוב יעצור את שיווק הדירות בשל "צורך מדיני".

"שבענו מהבטחות", הגיש הרב. ''על ראש הממשלה לחתום היום כדי לממש את ההבטחה שנתן לישוב לפני חמש שנים".

סער: לקיים את ההתחייבות לבית אל

כאמור, ראש הממשלה נתניהו נפגש אחר הצהריים עם ראש המועצה המקומית בית אל, והודיע לו שבחודש ספטמבר הקרוב יוצאו לשיווק 300 יחידות הדיור שאותן הבטיח נתניהו לבנות לפני כחמש שנים.

נתניהו ביקש מראש המועצה שי אלון לפרק את מאהל המחאה שהקימו התושבים מול משרד ראש הממשלה. אלון הבהיר לנתניהו ''אני אשקול זאת ואחזיר לך תשובה''.

ח''כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הגיב להבטחת ראש הממשלה נתניהו. ''פראייר מי שמאמין להבטחות של נתניהו לקיים הבטחות שהוא הבטיח כבר חמש פעמים ולא קיים", צייץ סמוטריץ' בטוויטר, ''לא מאמין שאנשי בית אל פראיירים כאלה''.

''קורא לידידי ראש מועצת בית אל, שי אלון, לדחות את הבטחת הקש של רה"מ ולהמשיך במאבק עד לקבלת הבניה במזומן, כאן ומיד. הבטחה של נתניהו היא על הקרח'', הוסיף חבר הכנסת.

כאמור, בשבוע האחרון הקימו תושבי בית אל מאהל מול משרד ראש הממשלה בירושלים, במחאה על כך שנתניהו עיכב במשך חמש שנים את התחייבותו לבנות 300 יחידות דיור ביישוב, התחייבות שניתנה לפני פינוי שכונת האולפנה בבית אל.