הפקק שבלע התינוק
הפקק שבלע התינוקצילום: יח"צ

פעוט כבן שנתיים, תושב הצפון, הובהל אמש (שלישי) למרכז הרפואי בנהריה, כשהוא סובל מקשיי נשימה קשים.

הפעוט היה באי שקט קיצוני, פלט דם רב מפיו וסבל מקושי ניכר בנשימה. בתחילה הוחל בטיפול ראשוני בניסיון לייצב את מצבו הנשימתי.

ההורים שהיו עם הילד לאורך שעות אחר הצהריים, שללו באוזני הצוות את האפשרות שהילד הכניס משהו לפיו.

בבדיקת פיו של הילד נצפה בתחילה רק דם ללא גוף זר כלשהו. תוך כדי הטיפול הראשוני, הילד איבד הכרה, איבד דופק והיה ללא מדידת ערכי חמצן בדמו כלל. הצוות המתוגבר החל בהחייאה שכללה עיסויי חזה והנשמה תוך כדי שאיבת הדם מפיו של הילד.

ד"ר מעיין גרובר סיפרה, "תוך כדי ההחייאה, היה ברור שיש חסימה נשימתית מוחלטת מכיוון שהילד לא העביר אוויר כלל ולמרות שלא הועלה חשד להימצאות גוף זר על ידי ההורים, השתמשתי מיידית בלרינגוסקופ, מערכת ציוד ההחייאה, וזיהיתי גוף זר גדול מאוד שחוסם לחלוטין את נתיב האוויר של התינוק ויושב מעל מיתרי הקול".

"אותו חפץ גרם לפציעה של ריריות דרכי הנשימה ולדימום שתרם לחסימת דרכי האוויר. בעזרת מלקחיים ייעודיים החפץ הוצא במהירות והסתבר שהיה פקק גדול של בושם, שלאחר מכן האם זיהתה כשייך לה. דם רב נשאב מדרכי הנשימה העליונות מיד לאחר מכן והדימום פסק", הוסיפה ד"ר גרובר.

ההחייאה שכללה עיסויים והנשמות נמשכה כמספר דקות, שלאורכן התינוק היה ללא דופק ונשימה אבל מיד לאחר הוצאת החפץ, הוא התעורר והחל לנשום ספונטנית ולאחר זמן קצר שב להכרה והחל לתקשר עם הוריו המבוהלים.

התינוק הועבר במצב יציב כשהוא בהכרה למחלקת טיפול נמרץ ילדים, שם ממשיך מצבו להתייצב בהדרגה.