דיכטר
דיכטרצילום: חזקי ברוך

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ויוזם חוק הלאום, ח"כ אבי דיכטר, התייחס בצהריים (שישי) להשמצות שהשמיע ד"ר עופר כסיף המרצה מהאוניברסיטה העברית נגד חוק הלאום.

"חוק הלאום עבור יעבור, על אפו ועל השתלחותו של המרצה מהאוניברסיטה העברית!", קבע דיכטר.

"מרצה ומי שמתיימר לחנך דורות של סטודנטים, אשר עולמו צר ( אולי נעצר..) ונע בין הרייך השלישי הנאצי, לבין דעותיו שלו, הוא במקרה הטוב אדם מוגבל ובמקרה הפחות טוב אדם רע. ד"ר כסיף שהשווה בין חוק יסוד הלאום לבין חוקי הנאצים, אינו אדם מוגבל, הוא פשוט איש רע.

הנאצים והרייך השלישי הם ברירת המחדל בעולם המושגים שלו כל אימת שדמות פוליטית שאיננה תואמת את תפיסת עולמו, יוזמת חוק. כך היה כשכינה את שרת המשפטים שקד בתואר חלאה ניאו נאצית בגין חוקים שקידמה, וכך גם כשהשווה את 'חוק יסוד ישראל מדינת הלאום של העם היהודי', שהעברתי בקריאה טרומית בכנסת, לחוקים הלקוחים מחוקי גרמניה הנאצית של שנות ה-30".

דיכטר הוסיף "הן כשר וכחבר כנסת והן כמי שכיהן עד לפני שנתיים בהתנדבות כיו״ר הקרן לרווחת נפגעי השואה בישראל, אמירתו של המרצה מן החוץ באוניברסיטה העברית, הינה מחוצפת וזרועה בארס עצמי, המאפיינת אנשים אטומים לעמדות שונות משלהם. מנגנון ההגנה שלהם הוא עד כדי כך קיצוני, שכדי להתמודד עם עמדה אחרת, בסוגיה כה מרכזית בחיינו הלאומיים, הוא בוחר להשוות את חוק הלאום עם חוקי המשטר הנאצי".

"ליבי עם אוזני הסטודנטים שנאלצים לשמוע שוב ושוב דברי בלע ארסיים מפי מרצה שכזה. 'יצא המרצע מן המרצה', עמדתו הפוליטית מן הסתם כה קוטבית לחוק הלאום שלי, עד שבחר להקבילו לחוקי הנאצים ומבחינתו בא ל'נציון' גואל. חוק הלאום עבור יעבור, על אפו ועל חמתו והשתלחותו של מרצה החוץ כסיף הראוי לכל תואר, חוץ ממרצה מחנך. הכלבים ינבחו ושיירת חוק הלאום תגיע ליעדה".