שער שכם
שער שכםצילום: משטרת ישראל

משרד החוץ של הרשות הפלסטינית מגנה את החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו שדווחה בתקשורת בדבר יישום "תוכנית ייהוד חדשה החותרת לשנות את המאפיינים של אזור באב אל-עאמוד (שער שכם) בירושלים המזרחית הכבושה".

תוכנית זו, על פי ההודעה הפלסטינית, נועדה "למחות את הזהות ההיסטורית והתרבותית" של אזור באב אל-עאמוד באמצעות "תגבור הנוכחות הצבאית והמשטרתית באזור, הקמת מגדלים צבאיים פרובוקטיביים והצבת שערי ברזל משפילים המיועדים למעבר תושבים פלסטינים לצורך בדיקתם".

"תוכנית זו היא נדבך במסגרת פעולות הייהוד המתמשכות של העיר הקדושה והניסיונות לבססן ולגרש את תושבי ירושלים (הפלסטינים)", נאמר בהודעת משרד החוץ הפלסטיני.

משרד החוץ הפלסטיני גינה את "האדישות והשתיקה של הקהילה הבינלאומית וארגוני האו"ם הרלוונטיים ובראשם אונסקו בנוגע לצעד הסלמה מסוכן וחסר תקדים זה בכל הקשור להפרות הבוטות של החוק הבינלאומי".

"ברור שנתניהו חותר לפגוע באמינות של הלגיטימיות הבינלאומית ובהחלטותיה ולהוכיח את חוסר התועלת שבהן בשמירה על הביטחון והשלום בעולם או בנשיאה באחריות בנוגע ליישוב סכסוכים".

צעדי הביטחון המתוכננים באזור צעד שכם ננקטים בעקבות שורה של פיגועי טרור והאחרון שבהם בוצע בידי חוליה של שלושה מחבלים החמושים ברובה מסוג קרל גוסטב וסכינים.