חלק ממשתתפי סעודת האיפטר, בביתו של דני דיין
חלק ממשתתפי סעודת האיפטר, בביתו של דני דייןצילום: הקונסוליה הישראלית בניו יורק

הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, דני דיין, אירח בביתו סעודת איפטר כשרה לרגל חודש הרמדאן.

לאירוע הוזמנו עשרות מבכירי הקהילה המוסלמית והיהודית בעיר והוא התקיים בסימן הידברות בין דתית ודיאלוג בין מוסלמים ליהודים.

בין האורחים בלטו סגן הקונסול הכללי הטורקי שאליו התלוו מספר נציגים דיפלומטיים מטורקיה, נשיא התאחדות המוסלמים במשטרת ניו יורק, נבחרי ציבור מוסלמים, אנשי אקדמיה ודת, ראשי המשטרה בניו יורק ובכירים בקהילה היהודית, ביניהם הרב מארק שנייאר, הרב מייקל מילר והרב ג'וזף פוטזניק.

במהלך הערב נערכה תפילה מיוחדת על ידי אימאם מאחד המסגדים הגדולים בניו יורק.

הקונסול דני דיין הביע תקווה כי זוהי תחילתה של מסורת שתחזק את הקשרים בין הקהילות בעיר, "התחלנו השנה במסורת של עריכת סעודת איפטר בניו יורק. יש בקרב הקהילה המוסלמית בניו יורק ובסגל הדיפלומטי המוסלמי ידידי אמת של מדינת ישראל, לכן ראיתי לנכון לכבד אותם בתקופת חגם וגם להודות להם שחרף כל הקשיים המובנים מאליהם הם לא מסתירים את ידידותם למדינה היהודית", אמר דיין.

אימאם הקהילה האלבנית בניו יורק, טהיר קוקאג׳, אמר לדיין במהלך האירוע, "אנחנו מעודדים אותך להמשיך במסורת הזו. במהלך הצום אנחנו לומדים על קושי ועל התמודדות ומקווים שאחרי הרמאדן אנחנו אנשים טובים יותר. יש כל כך הרבה דברים שאנחנו יכולים ללמוד אחד מהשני. יש כל כך הרבה דברים שיכולים להביא אותנו יחד".