לונדון
לונדוןצילום: אייסטוק

לאחר שהצליחה להגדיל את כוחה משמעותית, מבקשים כעת במפלגת הלייבור להשיב את תמיכת חברי המפלגה היהודים שרבים מהם עזבו אותה בשנתיים האחרונות.

מי שמוביל את ניסיון ההתקרבות הוא ראש העיר לונדון, סאדיק חאן, מבכירי מפלגת הלייבור. לדבריו, בקרוב תיחתם אמנה בין מפלגת הלייבור ויהדות בריטניה ותהיה חובה להתאמץ לשמר אותה.

"רבים מדי מביניכם קיבלו את ההרגשה שמפלגת הלייבור איננה משתדלת מספיק למלא אחר האינטרסים של הקהילה שלכם", אמר חאן בנאום ב'דינר' לארגון סיוע רפואי יהודי.

חאן הוסיף כי "בדרך כלל אחרי בחירות גדולות זהו זמן לכל השותפים הפוליטיים להתארגן מחדש ואני מאמין שחלק בלתי נפרד מרפלקציה זו ומהשינוי המתבקש מצד מפלגת הלייבור חייב להיות בניית מסלול חדש של אמון בינה לבין הקהילה היהודית, לא על מנת לזכות בקולות בבחירות, אלא רק מפני שזה הדבר שנכון לעשותו. אני מתכוון להשתמש בכל כוח ההשפעה שלי במפלגת הלייבור כדי לוודא שכך באמת קורה".

הרב אברהם פינטר, נשיא מוסדות 'יסודי התורה' וחבר הלייבור חיזק את דבריו. "ראש העיר הוכיח בעברו שהוא ידיד היהודים, במסגרת כהונתו פעל למען היהודים בהזדמנויות רבות. אם יפעל שכך יהיה גם בלייבור, והיה זה שכרו", צוטט הבוקר בעיתון החרדי 'המבשר'.

הרב פינטר הוסיף כי בשבוע האחרון ביקר במקום בו אירע הפיגוע נגד תושבים מוסלמים, ורבים ממנהיגי הקהילה המוסלמית ניגשו אליו ואמר כי הם זקוקים יותר מכל לעידוד של היהודים.