הדר גולדין
הדר גולדיןצילום: באדיבות המשפחה

מאמר השטנה שפרסם הבוקר (ראשון) העיתונאי גדעון לוי בעיתון "הארץ", בו האשים לוי את משפחת גולדין בהסתה נגד תושבי רצועת עזה, עורר את כעס חבריהם של הדר גולדין ואורון שאול הי"ד.

בתגובה למאמר השטנה כתבו החברים מכתב, בו השיבו לכמה מהטענות שהעלה לוי במאמרו, וטענו כי דווקא גישתו של לוי היא הגישה הלא הומניטרית.

"אנחנו שסיכנו את עצמינו בהגנה על הבית ובין היתר גם על אנשים מנותקים מהמציאות כמוך, סיכנו את עצמנו כדי שלא ייהרגו חפים מפשע מהצד השני. הדר הי"ד, יחד עם חבריו בניה וליאל גדעוני הי"ד, נהרגו בהפסקת אש הומניטרית שיזמה ארה"ב שהופרה בפעם השמינית על ידי חמאס. הם נהרגו כי לא פתחו באש על חפים מפשע. הם נהרגו בגלל הומניות יתר", ציינו החברים במכתב.

החברים מוסיפים במכתב כי ניסיונו של לוי להפריד בין הנהגת חמאס לאוכלוסיית הרצועה הוא מלאכותי ושקרי, "אם כל כך רע לתושבי רצועת עזה הם יכולים להפעיל לחץ על חמאס על מנת לשים סוף ברור לסיפור הזה. אבל כנראה שהם מגבים את חמאס. לא לא, אל תטעה לחשוב שהם פוחדים או שבויים בידי ההנהגה של הזרוע הצבאית. לאוכלוסיה האזרחית ברצועת עזה השפעה רבה על הזרוע הצבאית".

"אנשים החושבים כמוך, מפקירים את חיינו, נותנים לגיטימציה לחמאס להמשיך ולחטוף עוד חיילים, דמינו לא הפקר ולא ניתן לכם להסית כנגדנו. לא עוד! דבר אחד ברור, אם היה לך בן, אח, או אפילו חבר בסיטואציה הזאת היית מגבה ואם לא מגבה לפחות שומר על זכות השתיקה. על זאת אמרו חכמינו לפני אלפי שנים: סייג לחכמה שתיקה", חתמו החברים את המכתב.