ישראל ביתנו
ישראל ביתנוצילום: אלירן אהרון

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את חוק הגיור הממלכתי החוק מקודם על ידי מפלגות ש"ס ויהדות התורה, וקובע כי סמכויות הגיור יישארו בידי הרבנות הראשית לישראל, ולא יוכלו להתבצע גיורים פרטיים.

שרת הקליטה סופה לנדבר (ישראל ביתנו) הודיעה כי תגיש ערר שימנע את קידום החוק בכנסת, עד אשר ראש הממשלה בנימין נתניהו יחליט להעלות את החוק לדיון והצבעה בישיבת הממשלה.

הראשון לציון והרב הראשי לישראל יצחק יוסף בירך על אישור החוק. ''יש לברך על החלטת הממשלה ביוזמת שר הפנים הרב אריה דרעי לפעול להסדרת נושא הגיור על פי דין תורה בלבד, לא יעלה על הדעת שיוכרו כאן בארץ, גיורים שאינם אורתודוכסים וגיורים פרטיים לא מפוקחים''.

הרב דוד סתיו, יושב ראש ארגון רבני צהר, הזהיר מוקדם יותר היום כי חוק הגיור יביא לצמצום נוסף במספר המתגיירים והוסיף כי הדבר יגרום עוול גדול לאלפי מתגיירים שכבר גויירו בבתי דין אלטרנטיביים.

בראיון לרשת ב' אמר הרב סתיו, "לא ייתכן שמנהיגי הציונות הדתית יותירו את הנושא הזה אצל מפלגה אחרת ולא ייכנסו לעובי הקורה".

"כמו שלא יעלה על הדעת שהמדינה תקבע מהו לולב כשר או בית כנסת כשר כך לא יעלה על הדעת שהמדינה תחליט מהו גיור כשר", טען הרב סתיו.

שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף גם הוא את חוק הגיור שאושר בוועדת השרים לחקיקה, וייאסור על קיום גיורים פרטיים. "חוק הגיור במתכונתו הנוכחית מרחיק כל מי שמנסה ורוצה להתקרב ליהדות. החוק הזה פוגע במערך הגיור של רבני צהר, ופוגע בסיכוי של אזרחים רבים בישראל, שעלו לארץ מכוח חוק השבות, משרתים בצבא, עושים מילואים, עובדים ומשלמים מסים – להימנות על העם היהודי.

''בשנים האחרונות עשה מנהל הגיור הכול על מנת להקטין את מספר המתגיירים, באופן כזה שאפילו רות המואבייה לא הייתה מצליחה לעבור גיור בנוסח הנדרש ממתגיירים היום. השינוי היחידי שדרוש היום בנושא גיור הוא החזרת הסמכות לרבני הערים להקים בתי דין לגיור, ולגייר בכל עיר ועיר, כפי שהיה נהוג עד אמצע שנות התשעים.

"אני קורא לחבריי במחנה הלאומי לחזור לשפיות, למנוע את הקרע בתוך העם היהודי, וללכת בדרכם של הרצל, ז'בוטינסקי ומקס נורדאו", הוסיף ליברמן.