הזוכה. פרופ' שטיינברג
הזוכה. פרופ' שטיינברגצילום: פלאש 90

נשיא מכון המחקר NGO Monitor, פרופ' ג'ראלד שטיינברג, יקבל היום (שני) בטקס חגיגי שיערך בכנסת את פרס "בוני ציון" של ארגון "נפש בנפש".

פרס זה מוענק מדי שנה לשבעה עולים מארצות דוברות אנגלית, שתרמו תרומה משמעותית למדינת ישראל. פרופ' שטיינברג הינו הזוכה בפרס בתחום ההסברה.

פרופ' שטיינברג עלה ארצה מארצות הברית בשנת 1979, וייסד את מכון המחקר NGO Monitor בשנת 2001 בעקבות ועידת האו"ם נגד גזענות שהתקיימה בדרבן דרום-אפריקה.

בוועידה זו, ארגונים לא-ממשלתיים הטוענים לקידום זכויות אדם, ניצלו לרעה את עקרונות המוסר והחוק הבינלאומי ופתחו בקמפיין פוליטי נגד מדינת ישראל.

מכון המחקר NGO Monitor שם לו למטרה לקדם דיון ציבורי על הדיווחים והפעילויות של ארגונים לא-ממשלתיים הפעילים בסכסוך הערבי-ישראלי, הטוענים לקידום זכויות אדם ואג'נדות הומניטאריות. עם השנים, מחקרי NGO Monitor הפכו למקור מידע ייחודי ואמין עבור נציגי ממשלה בארץ ובחו"ל, תקשורת ישראלית ובינלאומית, החברה האזרחית, דיפלומטים והציבור הרחב על ארגונים לא-ממשלתיים, קמפיין ה-BDS, לוחמה משפטית ודה-לגיטימציה נגד ישראל.

בשנת 2013 קיבל NGO Monitor מעמד של גוף מייעץ במועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם (ECOSOC) והחל להופיע במועצת זכויות האדם של האו"ם. באותה שנה זכה המכון ב"פרס מנחם בגין" ומאז הציג את מחקריו ביותר מ-13 פרלמנטים באירופה ובצפון אמריקה.

לאחרונה, מחקרי המכון הובילו להישגים משמעותיים באירופה. בחודש מאי, דנמרק ונורבגיה ביקשו להקפיא מימון לארגונים המעורבים בפעילות אנטי-ישראלית, והחלו להכיר בכך שכספן משמש למטרות שאינן עולות בקנה אחד עם עקרונות זכויות האדם, קידום תהליך השלום, זכות קיומה של מדינת ישראל ופתרון שתי מדינות לשני עמים. בתוך כך, הפרלמנט השוויצרי העביר החלטה בתחילת חודש יוני שמחייבת את הממשלה לחדול ממימון ארגונים לא-ממשלתיים שמעורבים בהסתה, שנאה, גזענות ואנטישמיות.