מסגד
מסגדצילום: ISTOCK

חבר מועצת העיר לוד עמיחי לנגפלד מספר לערוץ 7 כי כשלו כל הניסיונות להגיע להסכמות עם המגזר הערבי לקראת חודש הרמאדן והאיד אל פיטר, וגם השנה תושבי לוד סובלים מרעש המואזין.

"כל השנה אנחנו סובלים מהמואזין שממוקם במרכז העיר ומהווה מטרד לכל האוכלוסייה, אבל אם בכל השנה זה מטרד אז בחודש הרמאדן ובאיד אל פיטר העוצמה הולכת וגדלה, אתה יכול לשבת בבית, להפעיל מזגן ולסגור חלונות ותריסים והרעש יכנס".

המוסלמים מגבירים את עוצמת המואזין ללא שום צורך, "השבוע לרגל החג שלהם התפילות נמשכו שעתייים מחמש ועד שבע בבוקר, הם התפללו ברחבת השוק בעיר העתיקה והציבו רמקולים רבי עוצמה. אבל במקביל גם הרמקולים במסגדים המשיכו לפעול בעוצמות אדירות למרות שהמסגדים היו ריקים".

לנגפלד טוען שכל הניסיונות להידברות עלו בתוהו, "יש לי חברים במגזר וכולם אמרו לי שאין אפשרות להנמיך, מי שיעז להנמיך מסכן את חייו, האימאמים מקבלים כסף מהתנועה האיסלמית והם נותנים את ההוראות. גם במשטרה לא רוצים להתעסק איתם ואומרים לי שכל עוד אין את חוק המואזין אין מה לעשות״.

לדבריו אם יהודי היה מגיע עם רמקולים לכיכר השוק בחמש בבוקר היו עוצרים אותו, ״וכאן המשטרה לא עושה כלום. אמרו לי שהמשטרה זימנה אנשים לחקירות אבל זה כנראה ייסגר מחוסר עניין לציבור".

חבר מועצת העיר לוד מדגיש שאין לו שום בעיה עם עצם התפילות של המוסלמים, "יש לנו יחסים טובים עם המגזר אבל אם מישהו רוצה להתפלל שיתפלל, למה עיר שלמה צריכה לסבול?״.

גם לאחר הרמדאן, התושבים בלוד ממשיכים לסבול. ״מידי יום שישי יש לנו דרשות ותפילות קרוב לשעתיים. ניסינו להפעיל עליהם לחצים ואם הם יסכימו להפסיק את הדרשות והתפילות ברמקולים ביום שישי אנחנו גם נלך לקראתם״.