אלעזר שטרן
אלעזר שטרןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) שיגר ליועץ המשפטי לממשלה מכתב בו הוא מבקש ממנו לבדוק את הליך קבלת החלטת הממשלה אתמול (ראשון) על הקפאת מתווה הכותל.

במכתב ליועץ המשפטי מנדלבליט ציין שטרן, "הסעיף אודות מתווה הכותל לא נכלל בסדר היום של ישיבת הממשלה ולא הופץ קודם לכן לשרי הממשלה. בשל כך לא התקבלו קודם הערות היועמ"ש, הנושא (השנוי במחלוקת) לא עבר דיון ציבורי טרם ההחלטה, ולא היה לשרי הממשלה יכולת להתכונן כראוי לדיון".

"אם לא די בכך", העיר ח"כ שטרן, "בסדר היום של הישיבה הודעת, בהערותיך לסדר היום החסר של ישיבת הממשלה, כי תעדר מהישיבה. על פי תקנון הממשלה ראש הממשלה יכול להפעיל שיקול דעת בנושאים דחופים ולהעלות לדיון בישיבת הממשלה סעיפים שאינם כלולים בסדר היום".

"אבקש מכבודו לבדוק מדוע ראש הממשלה הפעיל את סמכויותיו דווקא בנושא זה השנוי במחלוקת ודווקא בעת שכל ראשי הפדרציות מארה"ב נמצאים בישראל לרגל ישיבת חבר הנאמנים של הסוכנות הנערכת בירושלים", הוסיף שטרן.

עוד ציין שטרן כי ביטול מתווה הכותל גורם למשבר חמור בין ישראל ליהדות התפוצות והחלטה כזו המתקבלת במחטף ובהיחבא, הרחק מעיני הציבור ומבלי יכולת לשרים להתכונן כראוי לדיון, מטילה עליה צל כבד.

"אבקש מכבודו לבדוק איזה שיקול דעת הפעיל ראש הממשלה בגינו הובא הסעיף לישיבת הממשלה בצורה כזו. שיקול דעת שאינו סביר מרוקן מתוכן את היסודיות המתחייבת בעבודת הממשלה ושריה. באם על נושא כמו מתווה הכותל, שעל מנת לגבש אותו נדרשו חודשי עבודה רבים (בהובלתך), ראש הממשלה יכול להחיל את הטיעון של שיקול דעת ולהביאו לדיון בממשלה מבלי לאפשר לשרים להתכונן אליו כראוי - אזי הוא מרוקן את עבודת הממשלה מתוכן ופוגע אנושות ביכולת השרים לשקול את עמדתם כמתחייב מתפקידם", חתם שטרן את פנייתו.