גם עלו לישראל וגם תורמים לאומה

פרס "בוני ציון" של ארגון "נפש בנפש" ע"ש סילבן אדמס לשנת 2017 הוענק היום (שני) בכנסת לעולים נבחרים מארצות דוברות אנגלית אשר תרמו תרומה משמעותית למדינת ישראל.

הפרס הוענק זו השנה הרביעית, לחמישה זוכים בתחומי המדע והרפואה, הסברה, פעילות התנדבותית, חינוך, תרבות, אמנות וספורט. בנוסף הוענקו פרסים על מפעל חיים ומנהיגות צעירה.

הפרס נקרא ע"ש סילבן אדמס, יזם נדל"ן קנדי שעלה לישראל באמצעות ארגון "נפש בנפש", אשר מקדיש את חייו ופועלו לפיתוח וקידום מדינת ישראל.

אדמס המאמין בפרסום ההצלחה וההשפעה של העם הישראלי בפני העולם, רואה בפרס "בוני ציון" חלק אינטגראלי של משימה זו.

הפרס בתחום מדע ורפואה הוענק לפרופ' בן קורן, מנהל מכון הקרינה במרכז הרפואי תל אביב, פרופסור מן המניין לאונקולוגיה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ויו"ר עמותת 'גישה לחיים'.

בתחום פעילות התנדבותית זכתה בפרס לבת' שטיינברג, מנכ״לית ומייסדת שותפה, עמותת 'שותף': תכנית שילוב בירושלים ומנהלת אומנותית ומייסדת שותפה 'תאטרון בתזוזה'.

הפרס בתחום חינוך הוענק לרב חיים ברובנדר, ראש הישיבה ומייסד WebYeshiva.org.

בתחום ההסברה הוענק הפרס לפרופ' ג'ראלד שטיינברג, נשיא מכון המחקר 'NGO מוניטור' ומרצה בחוג למדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן.

הפרס בתחום תרבות, אמנות וספורט הוענק ליורם רענן, צייר יהודי עכשווי.

פרס על מפעל חיים הוענק לפרופ' אליס שלוי, פרופסור אמריטה, אוניברסיטה העברית, ירושלים על תרומתה לקידום מעמד האישה וזכויותיהן בארץ. גם פרופ' אליעזר יפה ז"ל זכה בפרס שהוענק במהלך הטקס לילדיו, שכן הוא נפטר נפטר לפני כחודש. הוא כיהן כנשיא האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית ותרם רבות לתחום הרווחה, פילנתרופיה והמגזר השלישי בישראל.

בנוסף, פרס בתחום מנהיגות צעירה הוענק לסרן ליבי וייס, ראש מדור דיגיטל בינלאומי בחטיבת דובר צה״ל וסקוט ניס, יו"ר איגוד לקרוס בישראל.

השר לשיתוף פעולה אזורי, ח"כ צחי הנגבי אמר, "אנחנו רואים כותרות בתקשורת על מתח ברמת הגולן וההסתעפות של המלחמה שם, על חיזבאללה בגבול מתכונן להחמרה, מה שמתרחש ברצועת עזה עם החמאס והרשות הפלסטינית שאולי יגרור את ישראל ללוחמה מחדש ולמעשה הטרור אף פעם לא מפסיק".

"כל הבעיות מתגמדות לעומת האירוע הזה כי עלייה והעובדה שישראל עדיין מושכת אליה אנשים מכל העולם, אנשים אופטימיים עם חזון ותקווה, זו התשובה האפקטיבית ביותר לאויבים שלו", הוסיף השר הנגבי.

הרב יהושע פס, מייסד ומנכ"ל "נפש בנפש" הוסיף, "לאורך כל שנות קיומה של המדינה, אנו עדים לחותם אותו משאירים עולים מארצות דוברות אנגלית בכל תחום בו הם עוסקים, וזאת בזכות תחושת השליחות והדחף הציוני שלהם לקידומה של מדינת ישראל והעם היהודי. בכל שנה שאנו מעניקים את פרס בוני ציון, אני מתפעל מחדש מהתרומה המשמעותית וההשפעה המדהימה שיש לעולים על המדינה כולה".