מיקי לוי
מיקי לויצילום: פלאש 90

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) מקדם הצעת חוק שמקורה בעמותות השמאל הקיצוני, לשיפוט מהיר של גברים החשודים בעבירות אלימות במשפחה. על פי ההצעה, גבר החשוד באלימות במשפחה ייעצר ל-72 שעות ובתוך 7 ימים לכל היותר, יועמד לדין.

בקידומו של החוק טוען ח"כ לוי כי 18 נשים נרצחו מתחילת השנה. ואולם, נתון זה גבוה פי שלוש מהנתון המשטרתי, לפיו שש נשים נרצחו ע"י בני זוג ובני זוג לשעבר.

גם כשכוללים את הנשים שנרצחו במסגרת "רציחות על כבוד המשפחה", לא מגיעים למספר 18, ובאתר המעקב של "הארץ" מדובר על 10 נשים שנרצחו בסך הכולל.

בנוסף, גבר אחד נרצח ע"י בת זוג. בשיחה עימנו אמר ח"כ לוי כי קיבל את הנתונים מהתקשורת.

כשסיפרנו לו שהמחקרים מראים שנשים הן לא פחות אלימות כלפי גברים מלהיפך, טען שהחוק יחול במידה שווה גם על נשים אלימות.

עו"ד טלי גוטליב התראיינה מול ח"כ לוי בתוכניתו של גבי גזית ב-103FM ואמרה שמדובר בהצעת חוק "היסטרית". היא הבהירה שגם היום, המשטרה עוצרת גברים באופן אוטומטי ל-24 שעות על חשדות לעבירות אלימות במשפחה וכל החמרה בדיני הענישה תשמש בעיקר לפגיעה בגברים בהליכי גירושין.

לדברי ח"כ לוי, החוק מקודם ע"י סמנכ"ל עמותת ידיד, רן מלמד.

עמותת ידיד הוקמה ע"י שרי ריבקין, המשמשת כמנכ"לית, לאחר 14 שנים בהם שימשה כמייסדת ומנכ"לית של ארגון שתי"ל. שתי"ל הוא זרוע השטח של הקרן החדשה לישראל, קרן השמאל הקיצוני התומכת בארגונים ערביים קיצוניים החותרים תחת מדינת ישראל, ומתגאה בכך שסייעה למרבית ארגוני הנשים בישראל.

לסיכום: נראה שח"כ לוי הוטעה ע"י יוזמי החוק ו/או התקשורת, אבל דומה שלאף אחד לא ממש אכפת.

המשטרה: שש נשים נרצחו ע"י בני זוג
המשטרה: שש נשים נרצחו ע"י בני זוגצילום מסך

הכותב הוא גם יו"ר תנועת המשפחה