ח"כ מוזס
ח"כ מוזסצילום: פלאש 90

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס תקף בחריפות את הרפורמים על התערבותם בנעשה בכותל המערבי.

בתחילת נאומו במליאת הכנסת בירך מוזס את ראש הממשלה נתניהו על ההחלטה להקפיא את מתווה הכותל.

"אני מברך את ראש הממשלה על אומץ ליבו להתייצב לצד היהדות האמיתית. למעלה מעשרה מיליון איש מבקרים כל שנה בכותל המערבי. כולם מתנהגים בהתנהגות נורמטיבית ומכבדים את המקום ואת ההתנהלות המקובלת", אמר מוזס.

ח''כ מוזס המשיך ותקף את הארגונים הפוגעים ביהדות. "לצערנו, נשים מגיעות בכל ראש חודש ומנסות להפוך את הקערה על פיה. יש שם אלפי מתפללים בנץ החמה, לאורך כל היום. כולם מתפללים ושופכים שיח במקום הקדוש הזה, מקום שהתגעגענו אליו אלפי שנים. ומגיעות אותן נשים ופוגעות בכל המתפללים''.

"אנחנו מבקשים: כבדו אותנו ואת המנהגים שלנו. ואת הפלגנות שיש בארה"ב אל תביאו לנו לארץ ישראל. הרפורמים, הקונסרבטיביים, וכל השאר, הועילו בטובכם והישארו שם בארה"ב. כל עוד אינכם כאן, לא קשורים לכאן, לא הלכתם לבחירות, אין לכם ייצוג – אל תתערבו. אל תפריעו, ואל תשנו את מנהגי המקום שקדוש הוא לכל עם ישראל", סיים מוזס את נאומו.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התייחס אתמול לביקורת החריפה של הפוליטיקאים משמאל על החלטת הממשלה לבטל את מתווה הכותל.

״בכל הגלויות התפללנו לכותל המערבי. כל עם ישראל מרגיש מחובר לכותל, חילונים ודתיים כאחד. אני לא נגד שום יהודי אלא נגד קבוצה מסויימת שמנסה בכל מחיר להפריד - ארגונים רפורמיים שמנסים להרוס את המאחד", אמר דרעי בישיבת סיעת ש"ס. לדבריו, "מדינת ישראל בנויה על יהדות מסורתית אחת. הניסיון להפוך את הכותל לכמה זירות זה הרס עם ישראל".