צופיה לקס על הבמה
צופיה לקס על הבמהצילום: מרי שמעונוביץ

למעלה מאלף נשים דתיות-לאומיות גדשו את בנייני האומה, והשתתפו בכנס ''תשעה חודשים'' של בית החולים הדסה והעיתון ''בשבע''.

באירוע, שיועד לנשים הרות, הציג המרכז הרפואי הדסה את החידושים הרפואיים בתחום ההיריון והלידה באמצעות שורת מומחים מובילים מבית החולים.

באירוע המקדים בחסות קופת חולים כללית התקיים קוקטייל, אליו התקבצו מובילות דעת קהל סרוגות במעמד חברת הכנסת שולי מועלם והרבנית חנה הנקין שנשאו דברים.

את אירוע "תשעה חודשים" פתחה ד"ר אסנת לב קורח, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים, שחשפה את בשורת חדרי הלידה החדשים הנבנים בימים אלו.

בהמשך תיאר הרב משה קליין, רב המרכזים הרפואיים, את אווירת השבת הביתית ואת יתר דיוקי הכשרות והמסורת המיושמים במחלקת היולדות ובמרכז הרפואי כולו.

לטובת הנשים החוששות מניתוח קיסרי, הציג מנהל מחלקות הנשים והיולדות, פרופסור שמחה יגל את הסיבות וההמלצות האחרונות בתחום, לצד נתונים המראים כי במרכז הרפואי הדסה מבצעים את מספר הניתוחים הקיסריים הנמוך ביותר בארץ ובעולם.

גם הפגים קיבלו את מקומם על במת הנאומים בעזרת פרופסור בני בר עוז, מנהל המחלקה לילודים ופגים בהדסה, שהציג את מטופליו הזעירים שטופלו על ידו וגדלו לתפארה.

את החלק האמנותי הנחתה הסטנדאפיסטית הדתייה צופיה לקס בפרודיה על התחום המיילדותי. הרבנית ימימה מזרחי ריתקה את הנשים בדברי חיזוק, שזורים בהומור ואמונה שהסתיימו בדקת תפילה אישית ומרגשת.

על התופים, הבאס והגיטרות היתה להקת הבנות המופלאה של הזמרת דין דין אביב. בקולה הייחודי וביצועיה המוכרים גרמה דין-דין לציבור הנשים ההרות לקום ולפזז בקדמת הבמה.

נשות המגזר הדתי שנכחו באירוע, התרגשו מהמעמד ובירכו על היוזמה ששמה אותן, לראשונה במגזר, בראש סדר העדיפויות במסגרת אירוע תוכן מרתק ומהנה כאחד והודו להדסה ו''בשבע'' על ערב מרתק.

''אין כמו כוח נשים'' - ד"ר חנה קטן מסכמת את האירוע בטור אישי