עודד פורר, גל הירש וד"ר קידר, במהלך הכנס
עודד פורר, גל הירש וד"ר קידר, במהלך הכנסצילום: יח"צ

פרויקט הניצחון הישראלי קיים הערב (שלישי) את הכנס ה-3 מתוך סדרת המפגשים שהוא עורך, באוניברסיטת בר אילן.

בכנס שאורגן על ידי ארגון 'אם תרצו' נטלו בו חלק תא"ל (מיל') גל הירש, ד"ר מרדכי קידר וח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו).

מאחורי הפרויקט עומד ה-MEF, מכון מחקר אמריקני שמרני, שהוקם על ידי המזרחן פרופ' דניאל פייפס.

יו"ר המכון למנהיגות העתיד בישראל, תא"ל (מיל'), גל הירש הזהיר באירוע מפני הסלמה בעזה.

"לגבי עזה, מדובר בפצצת זמן מתקתקת. ולכן, יש צורך לשלב בנוסף להרתעה והמאמץ הביטחוני נגדם, מאמץ כלכלי בינלאומי, תוך פירוז הרצועה מנשק. זו תהיה הזדמנות לאנשים שם לשנות את האופן שבו הם חושבים", אמר הירש.

לדבריו, "מבצע חומת מגן יצר אפקט אדיר על הפלסטינים שישראל יודעת להכריע ולנצח. הבעיה אצלנו שאנחנו רוצים מהר ועכשיו לנצח. להגיע להסכם שלום. אלא שאני לא רואה כרגע פתרון. אנחנו במלחמה מתמשכת. ניצחנו, אבל זה טעון הוכחה יומיומית".

"צריך להתקומם נגד המגמה שבכל פעם שמתחילים לדקור אותנו, אנחנו מוכנים לוותר על שטחים. במקום לומר בזמן אינתיפאדת הסכינים שאנחנו יוצאים למהלומה ביטחונית ומדינית, אנחנו נותנים לשיח המתפשט לומר שאנחנו לא צריכים את השכונות הערביות בירושלים", הוסיף הירש.

הוא התייחס לארגוני השמאל הפוגעים בחיילי צה"ל. "שוברים שתיקה זו בושה וכלימה, כי זה איבוד שליטה על 'שיח לוחמים' הלגיטימי של ששת הימים. אנחנו דמוקרטיה, אבל צריך למצוא את האיזון הנכון".

יו"ר השדולה לניצחון ישראל, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר כי "עד שהצד השני לא יפנים שיש פה קיר ברזל שאי אפשר לחדור אותו, אין מה לדבר על שלום. עד שהצד השני לא יכיר שיש פה מדינה יהודית בארץ ישראל בכל גבולות שהם, אין מה לדבר ואי אפשר לנהל מו"מ לשלום. זו ההתחלה של המו"מ לשלום. לא יהיה פתרון-בלי ניצחון".

ד"ר מרדכי קידר, עמית מחקר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים בבר אילן טען כי "הפלסטינים הבינו שניצחנו בשדה הקרב אבל לא בתודעה שלנו. אנחנו לא גובים מחיר מהרש"פ בגין ההסתה הפלסטינית. יש לישראל חוסר רצון לנצח והם מנצלים את זה".

גם הוא התייחס לסוגיה העזתית וציין כי "יש להכיר בעזה כמדינה. זה הרי בפועל המצב יותר מעשר שנים. ויש להם כל מה שמדינה צריכה ומצד שני, יש לפרק את הרשות הפלסטינית לאמירויות על בסיס משפחתי במקום הפושעים מטוניס שנמצאים בהנהגה היום".

נציין כי הפרויקט לניצחון ישראל מבקש להשריש את הטיעון שעשיית שלום אמיתית, פירושה למצוא דרכים לגרום לפלסטינים להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. לדברי יוזמיו, רק לאחר מכן, יהיה מקום לשאת ולתת על ההסדר המדיני.

במסגרת זו, הוקמה שדולה בכנסת בראשות עודד פורר ויעקב פרי וכן בקונגרס האמריקאי בראשותם של חברי הקונגרס רון דה סנטיס וביל ג'ונסון.

מנכ"ל פורום המזרח התיכון, גרג רומן אומר כי "תפקיד הממשל האמריקני לתמוך בישראל לגבי הצעדים שהיא צריכה לעשות ולא לומר לה מה לעשות. אנחנו מאמינים שהגיע הזמן לומר לראש הממשלה לעשות את מה שצריך כדי לסיים את הסכסוך במקום לנהל אותו, בתנאים ישראלים".