היערכות באחת התחנות
היערכות באחת התחנותצילום: דוברות ה-OU

כ-250 חניכים מכיתות ז'-יב' מבתי ספר ממלכתיים וממ"ד מקריית שמונה בצפון ועד קריית גת בדרום מ-12 מרכזים של תכניות 'אורייתא' ו'מקום בלב' של ארגון OU ישראל, צועדים היום ומחר באזור יער בן שמן ויעברו בתחנות שונות המסמלות את מסלול חייו של הדר גולדין הי"ד.

את הסיור הייחודי ידריך איתן פונד, סגן מפקד סיירת גבעתי, מי שנכנס לתוך המנהרה בה נחטף הדר בניסיון למנוע את החטיפה וכזכור הביא מהמנהרה ראיות שסייעו מאוחר יותר לרבנות הצבאית לקבוע את מותו של הדר.

על הסיור שוחחנו עם אחד ממארגניו, חיים פלזנר, סמנכ"ל ה-OU ישראל, המשוחח עמנו בשעה בה לראשית המסלול מגיעות הקבוצות הראשונות שפותחות במסע הניווט בין תחנות שונות המסמלות ומספרות על תחנות חייו השונות של הדר גולדין.

פלזנר מספר כי במהלך תכנון האירוע הייתה התלבטות אם לבחור ככותרת את הביטוי 'הדר לא חזר' כאשר הרמיזה היא לתרגום הביטוי הארמי 'הדר' – חזר, או לבחור בכותרת 'בדרכי הדר', ולאחר לבטים הוחלט ש"מכיוון שמדובר בבני נוער צעירים ובחופש גדול ובדמות מופת שהספיקה המון החלטנו לבחור ב'בדרכי הדר'".

תחנות הפעילות המפוזרות ביער מבטאות את תחנות חייו של הדר בתנועת בני עקיבא, בצבא ועוד. "אספנו חומרים שמוכרים וגלויים לכל וריכזנו את זה". בתחנת הקליעה למטרה מופיע טקסט רלוונטי של הדר הנוגע להצבת מטרות, במעלה הר מופיע טקסט הנוגע לצורך לטפס קדימה וכו'. התחנות השונות כוללות קטעי קריאה ופעילות הכוללת משחקי גיבוש חברתי ומשימות כאשר המשחקים בהם מתנסים המשתתפים הם משחקים "שיש בהם מעבר למשחק עצמו – מנהיגות, הובלה, תיעדוף וסדרי עדיפויות ועוד".

המעבר בין התחנות השונות, שתוכננו יחד עם איתן פונד, מתבצע תוך כדי ניווט בשטח כאשר באחת התחנות עולים המשתתפים על טרקטורונים המעבירים אותם אל התחנה הבאה. האירוע כולו יסתיים מחר (חמישי) בכינוס גדול והופעה, בה בין השאר ישיר הזמר גולן אטיאס שיר מיוחד שיוקדש לזכרו של הדר.

פלזנר מציין כי לקראת האירוע כולו היה חשוב לארגונו לקבל את ברכתה של משפחת גולדין ואכן איתן יידע את המשפחה על האירוע הייחודי.

אחת התחנות
אחת התחנותצילום: דוברות ה-OU
בין תחנה לתחנה על טרקטורון
בין תחנה לתחנה על טרקטורוןצילום: דוברות ה-OU
מתמרנים
מתמרניםצילום: דוברות ה-OU