איילת שקד
איילת שקדצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בפעם השישית ברציפות, מדינת ישראל דורגה בדירוג הראשון בדו"ח מחלקת המדינה של ארצות הברית הסוקר את מאמצי מדינות העולם במאבק בסחר בבני אדם.

הדו"ח מתפרסם מדי שנה החל משנת 2001, ומחלק את מדינות העולם לשלוש רמות - בהתאם לרמת העמידה ופעילותן למיגור התופעה.

במשך יותר מעשור דורגה מדינת ישראל בדירוג השני, עד שביוני 2012 דורגה לראשונה, בדירוג הראשון, בו כלולות 36 מדינות בלבד (מתוך 187 מדינות המדורגות בדו"ח), העומדות בסטנדרטים המינימאליים לגבי המאבק בסחר בבני האדם. מאז, מדינת ישראל שומרת על הישג זה.

לפי הדו"ח ישראל פועלת בצורה נמרצת ונחושה בשלושה מישורים עיקריים: מניעת התופעה, אכיפה כלפי העבריינים, והגנה על נפגעי העבירה.

שרת המשפטים, איילת שקד, אמרה כי "דירוג מחלקת המדינה מציב את מדינת ישראל בשורה הראשונה של מדינות הפועלות על מנת למגר את התופעה האכזרית של סחר בבני אדם. משרד המשפטים מוביל את הפעילות הממשלתית בתחום, באמצעות יחידת תיאום המאבק, ואנו נמשיך לפעול על מנת שתופעת העבדות המודרנית תעלם ממחוזותינו".

מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, העומדת בראש ועדת המנכ"לים למאבק בסחר בבני אדם, וראש הצוות בין-משרדי למאבק בצריכת הזנות, אמרה כי ״השמירה על מקומה של ישראל בדירוג הראשון מעיד על הצלחתו של מנגנון התיאום בין גופי הממשלה השונים אותו מנהלת בהצלחה מתאמת המאבק בסחר בבני אדם במשרד המשפטים''.

לדברי פלמור, ''התיאום הממשלתי בנושא מוביל למיצוי מיטבי של המשאבים הממשלתיים ומאפשר גיבוש של תכנית לאומית מעודכנת ואפקטיבית למאבק בתופעה הבזויה של סחר בבני אדם''.