''להכין את התלמידים לעולם החדש''
''להכין את התלמידים לעולם החדש''צילום: חורחה נובומינסקי, משרד החינו

מאות בוגרות מכללת תלפיות לחינוך ועשרות הורים וקרובי משפחה נרגשים התכנסו בקמפוס המכללה בחולון לטקס חלוקת תארים חגיגי.

את הטקס הנחה דן כנר והוא התקיים במעמד נשיא המכללה - הפרופסור וחתן פרס ישראל נחום רקובר, שר החינוך נפתלי בנט ויו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי.

השר בנט קיבל אות הוקרה על תרומתו לעולם החינוך. "מערכת החינוך צריכה להכין את התלמידים לעולם החדש", אמר בנט באירוע, "חלק ניכר מהמקצועות שקיימים היום לא יהיו בעוד 16 שנה כשהילדים שהיום מתחילים ללמוד ייצאו מהמערכת, ועל כן משמעותית כל כך עבודת אנשי החינוך.

"מכללת תלפיות היא מופת להכשרת מורים ואלפי הבוגרות המובילות את שדה החינוך בארץ ובתפוצות הן גאווה גדולה לכולנו''.

בנט הוסיף, ''חיוני שנשנה את מעמד המורה, שיבינו שהמורה הוא פסגת החברה הישראלית, והדרך עוד ארוכה לשם. ראיתי המון מורים מסורים, אכפתיים, מקצועיים, עובדים תחת תנאים לא קלים, ואנחנו ניתן להם את הרוח הגבית''.

ח''כ מועלם רפאלי דיברה על חשיבות תפקידן של הבוגרות, כמי שמחנכות את דור העתיד של העם היהודי. ''כל אחת ואחת מכן שמסיימת כאן היום את לימודיה, היא שליחה שעוסקת במלאכה החשובה והמורכבת ביותר שיש לנו – חינוך ילדינו'', אמרה חברת הכנסת.

ראש המכללה, בני בהגון, דיבר על המוטו שמובילה המכללה וציטט מדבריו של א.ד. גורדון - ''החינוך הוא הדרך - האדם הוא המטרה''. בהגון הוסיף כי הוא גאה בבוגרות ואמר כי אשת חינוך טובה "חייבת להפנות תשומת לב אישית לכל ילד וילד, לראות את המיוחד שבכל אחד מהם בצד המשותף ולמצוא את הדרך לליבו''.