אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: shutterstock

מאות מעובדי מס הכנסה ערכו מבצע ביקורת ארצי בקרב כ-400 קבלנים, לרבות שיפוצים, חשמלאי בניין, מסגרות ועוד, ובכלל זה עסקים שלגביהם היה מידע מוקדם הנוגע להעלמת הכנסות לכאורה.

מהביקורות עלה כי 16% מהנבדקים לא רשמו הכנסות כדין. בנוסף, כלל המבצע פעילות ארצית בתחומי השומה, גבייה, אכיפה וחקירות.

בביקורת שנערכה לקבלן חשמל, גילו המבקרים בבדיקת הפקדות הבנק כי הקבלן לא רשם הכנסות של כ-119,000 ₪. הקבלן הסביר "שכחתי להוציא קבלה".

קבלן חשמל נוסף, שעבד באזור הדרום, נתפס באי רישום הכנסות של כ-45,000 ₪. הקבלן טען "שכחתי, אני אדם חולה, זו הייתה טעות, לא התכוונתי להעלים".

מבדיקת יומן הזמנות של קבלן עבודות גמר עלה כי הוא לא רשם הכנסות של כ- 20,000 ₪, בטענה כי הוא "לא מסודר".

שיפוצניק שעבד בבית בתל אביב לא רשם חמישה צ'קים בסך של 20,000 ₪. השיפוצניק טען "הייתי עסוק, בדיוק סיימתי לשפץ את הדירה ליד, עשיתי טעות". שיפוצניק בצפת נתפס בהעלמת הכנסות של כ- 15,000 ₪.

בטבריה, קבלן לעבודות חשמל לא רשם הכנסות של כ- 6000 ₪. התיק הועבר להמשך טיפול במחלקת חקירות. בעל מסגריה בצפון לא רשם הכנסות של כ- 9000 ₪ שהתקבלו במזומן והסביר "אלא חברים שלי, לא ידעתי שצריך לרשום".

גנן בצפון לא רשם הכנסות מלקוח בסך של 8,000 ₪, חלקם מקדמה. הגנן טען "העבודה היא תמורת 5,000 ₪, אני הוצאתי קבלה, ואם לא הוצאתי זה מתמימות. אולם בשיחה עם הלקוח, הסתבר שהגנן קיבל ממנו שני צ'קים אחד על סך של 4,000 ₪ ושני על סך 5,000 ₪, בבדיקת הספרים נמצא כי הוצאה קבלה על סך 1,000 ₪ בלבד.

מבדיקת מחברת של קבלן אלומיניום שעבד באזור אשקלון, נמצא כי הוא לא רשם הכנסות של מאות שקלים. הקבלן טען "אני בטוח שרשמתי". נגר בצפת לא רשם הכנסה ששולמה בצ'ק בסך של 1,300 ₪. הוא הסביר "חשבתי שצריך לרשום בזמן הפירעון".